Viper88 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Hei! Etter å ha lest litt rundt på andres erfaringer, tester og lignende landet jeg på dette systemet: Artic-Cooling Silentium T1 795,- Asus A8N-SLI Deluxe 1295,- Amd Athlon 64 3200+ 1650,- Ocz Dual Channel PE (2-3-2-5) 1795,- Seagate Barracuda 250 Gb S-ATA 995,- Sapphire Radeon X800XL 2749,- Nec ND-3520 525,- Sony Floppy 3,5" 150,- Altec Lansing ATP3 2.1 495,- Logitech Ultra X 275,- Logitech MX-510 375,- Nec 1770 NX 2895,- Digital Dvi Kabel 240,- Windows XP Norsk 750,- Totalt 14984,- (Priser fra Netshop) Noen forslag til forbedringer? Jeg har ikke tatt med noe kjøling av noe slag, da jeg er ganske grønn på dette. Noen anbefalinger på ikke så altfor dyre kjølere til cpu og skjermkort? Hvis det er nødvendig da. (Helst fra Netshop) På forhånd takk! Endret 23. mars 2005 av Viper88 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Siden hk støtter SLI, kanskje du kan putte inn 2 skjermkort av en billigere type? Bare et forslag Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) audi_a8 skrev: Siden hk støtter SLI, kanskje du kan putte inn 2 skjermkort av en billigere type?Bare et forslag Eller kanskje enda bedre la være? Dual er ikke så bra som mange tror... Nei, kjøp et kraftigt skjermkort med en gang ja! Supert oppsett du har der Hadde nok gitt blaff i Win XP og diskettstasjonen, men det er nå meg. Skjønner ikke helt hva du skal med DVI kabelen heller da det sikkert følger med skjerm... Edit: Hadde du kuttet ut det jeg sa hadde du hatt råd til et Radeon X850XT PE kort Endret 23. mars 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Kjøp heller dette skjermkortet med Zalman kjøler på.Da slipper du bytte kjøler selv og beholder dermed også garantien på kortet.Jeg kan anbefale Arctic Cooling Freezer 64 cpu kjøler. Den kjøler bra og er utrolig stillegående.Jeg har en sånn selv. Her er en test av kjøleren. Jeg har bygd en pc til mine foreldre i et sånt kabinett som du har valgt.Du trenger ikke noen ekstra vifter til det.Det kabinettet er som alt annet fra Arctic Cooling...utrolig stillegående.Eneste jeg ikke liker med det er at man ikke kan bytte strømforsyningen,men ellers er det et greit kabinett. Hovedkortet du har valgt støtter SLI,men det kan ikke du bruke siden du har valgt et ATI skjermkort. Ellers ser oppsettet ditt konge ut. Edit: Ser nå at Netshop har fått inn Antec Sonata kabinett.Anbefaler at du heller kjøper det enn Arctic Cooling T1.Strømforsyningen i Sonata er bedre enn den som står i T1.Løsningene inni kabinettet er også mye bedre på Antec. Aopen H600B er også et bra kabinett som jeg ville foretrukket framfor T1. Endret 23. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) P-in-P: DVI kabel følger ikke med 1770NX,så det må han ha. Har forøvrig Nec 1770 selv og er utrolig fornøyd med den! Endret 23. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Må si meg litt uenig med noen ting der Morten K. For det første kommer ikke det skjermkortet du linka til inn på lager før om lenge. Når det gjelder CPU kjøler ville jeg valgt Thermaltake XP120 med ei Papst vifte. Kabinettet er jeg kansje mer enig i. Antec Sonata virker bra. Men det er jo ikke dermed sagt at Artic Cooling kabinettet er dårlig Det jeg ville lagt litt mer penger i var rev. 2 av den rammen du har satt opp. Den klokker mye bedere. Reiner med du skal klokke Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) P-in-P skrev: audi_a8 skrev: Siden hk støtter SLI, kanskje du kan putte inn 2 skjermkort av en billigere type?Bare et forslag Eller kanskje enda bedre la være? Dual er ikke så bra som mange tror... Nei, kjøp et kraftigt skjermkort med en gang ja! Supert oppsett du har der Hadde nok gitt blaff i Win XP og diskettstasjonen, men det er nå meg. Skjønner ikke helt hva du skal med DVI kabelen heller da det sikkert følger med skjerm... Edit: Hadde du kuttet ut det jeg sa hadde du hatt råd til et Radeon X850XT PE kort Diskettstasjon er greit og ha, koster nesten ingenting. Har lyst på ordentlig oppsett fra starten av, så jeg valgte å kjøpe original xp, eller er det enkelt og bruke pirat? Og det x850xt pe kortet er altfor dyrt i forhold til ytelse, sparer over 1000-lappen på det Enig med at SLI oppsett ikke er så bra som mange tror Endret 23. mars 2005 av Viper88 Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Morten K skrev: Kjøp heller dette skjermkortet med Zalman kjøler på.Da slipper du bytte kjøler selv og beholder dermed også garantien på kortet.Jeg kan anbefale Arctic Cooling Freezer 64 cpu kjøler. Den kjøler bra og er utrolig stillegående.Jeg har en sånn selv.Her er en test av kjøleren. Jeg har bygd en pc til mine foreldre i et sånt kabinett som du har valgt.Du trenger ikke noen ekstra vifter til det.Det kabinettet er som alt annet fra Arctic Cooling...utrolig stillegående.Eneste jeg ikke liker med det er at man ikke kan bytte strømforsyningen,men ellers er det et greit kabinett. Hovedkortet du har valgt støtter SLI,men det kan ikke du bruke siden du har valgt et ATI skjermkort. Ellers ser oppsettet ditt konge ut. Edit: Ser nå at Netshop har fått inn Antec Sonata kabinett.Anbefaler at du heller kjøper det enn Arctic Cooling T1.Strømforsyningen i Sonata er bedre enn den som står i T1.Løsningene inni kabinettet er også mye bedre på Antec. Aopen H600B er også et bra kabinett som jeg ville foretrukket framfor T1. Det skjermkortet er ikke på netshop da... Hmm, valget sto lenge mellom AOpen H600B og Arctic, så det er best med AOpen? Hørte at kabinettvifta bråket litt der... Valgte det hovedkortet siden det er blitt kåret til "best i test" i en test av 5 store hovedkortmerker, pluss at det ikke var så altfor dyrt men har du noen bedre forslag si ifra! Skal hvertfall ikke bruke SLI-oppsettet Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 BaX skrev: Må si meg litt uenig med noen ting der Morten K.For det første kommer ikke det skjermkortet du linka til inn på lager før om lenge. Når det gjelder CPU kjøler ville jeg valgt Thermaltake XP120 med ei Papst vifte. Kabinettet er jeg kansje mer enig i. Antec Sonata virker bra. Men det er jo ikke dermed sagt at Artic Cooling kabinettet er dårlig Det jeg ville lagt litt mer penger i var rev. 2 av den rammen du har satt opp. Den klokker mye bedere. Reiner med du skal klokke Hmm, blir 600 kr dyrere med den rammen da, den er jo bare et nummer mindre 2-2-2-5, har det mye å si? 600 kr er mye... Og ja, skal prøve meg på litt kloking, selv om jeg aldri har gjort det før Valget står mellom AOpen 600B og Arctic-Cooling Silenium T1, siden disse er gaske rimelige og medfølger strømforsyning Hmm, er det stor forskjell på Thermaltake XP120 og Arctic Cooling Freezer 64? Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Skal bare legge til at Netshop bygger PCen for meg, så jeg slipper å tenke på montering osv Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Kingston HyperX bra og ikke ekstremt overpriset ram edit: retta link Endret 23. mars 2005 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Hmmm, det Kingston minnet så bra ut det, men er det mye forskjell fra Ocz på 2-3-2-5? Valget står nå mellom: Minnebrikkene (Ocz Dual Channel PE (2-3-2-5) og Kingston HyperX (2-2-2-5)) Kabinett (Artic-Cooling Silentium T1 og AOpen H600B) Hovedkortet (Asus A8N-Sli Deluxe og DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D (Hørte at sistnevnte var bra til overklokking) Lenke til kommentar
apwr Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 P-in-P skrev: Dual er ikke så bra som mange tror... Hvilket grunnlag har du får å si noe slikt? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) BaX skrev: Må si meg litt uenig med noen ting der Morten K.For det første kommer ikke det skjermkortet du linka til inn på lager før om lenge. Når det gjelder CPU kjøler ville jeg valgt Thermaltake XP120 med ei Papst vifte. Kabinettet er jeg kansje mer enig i. Antec Sonata virker bra. Men det er jo ikke dermed sagt at Artic Cooling kabinettet er dårlig Det jeg ville lagt litt mer penger i var rev. 2 av den rammen du har satt opp. Den klokker mye bedere. Reiner med du skal klokke Trådstarter skrev at han skulle ha en ikke alt for dyr cpu kjøler.Thermalright med en papst vifte er noe av det dyreste man får,derfor foreslo jeg Freezeren.Skjermkortet jeg foreslo kommer på lager rett over påske (04-02 bekreftet),så det er jo ikke akkurat lenge til. Jeg mener at det er en god ide å kjøpe det skjermkortet i stedet for å kjøpe et likt skjermkort med "vanlig" kjøler også bytte den selv. Det blir ca like dyrt og man mister i tillegg garantien ved å bytte kjøleren selv. Endret 23. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 apwr skrev: P-in-P skrev: Dual er ikke så bra som mange tror... Hvilket grunnlag har du får å si noe slikt? Da kan du lese litt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=388312 Lenke til kommentar
apwr Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 jarmo skrev: apwr skrev: P-in-P skrev: Dual er ikke så bra som mange tror... Hvilket grunnlag har du får å si noe slikt? Da kan du lese litt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=388312 Er enig i at 6600GT i SLI ikke er et gunstig valg, men 2 x 6800GT/U derimot...Det blir altfor generelt å si: "Dual er ikke så bra som mange tror...", da "dual" ikke bare innebærer 6600GT-kort! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 apwr skrev: jarmo skrev: apwr skrev: P-in-P skrev: Dual er ikke så bra som mange tror... Hvilket grunnlag har du får å si noe slikt? Da kan du lese litt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=388312 Er enig i at 6600GT i SLI ikke er et gunstig valg, men 2 x 6800GT/U derimot...Det blir altfor generelt å si: "Dual er ikke så bra som mange tror...", da "dual" ikke bare innebærer 6600GT-kort! Les hele chatten da, det var prating om billigare kort i SLI og da havner man på 6600GT kortene...... Lenke til kommentar
Viper88 Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Viper88 skrev: Hmmm, det Kingston minnet så bra ut det, men er det mye forskjell fra Ocz på 2-3-2-5? Valget står nå mellom: Minnebrikkene (Ocz Dual Channel PE (2-3-2-5) og Kingston HyperX (2-2-2-5)) Kabinett (Artic-Cooling Silentium T1 og AOpen H600B) Hovedkortet (Asus A8N-Sli Deluxe og DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D (Hørte at sistnevnte var bra til overklokking) Noen erfaringer med disse, evt hvilke er å anbefale? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Viper88 skrev: Viper88 skrev: Hmmm, det Kingston minnet så bra ut det, men er det mye forskjell fra Ocz på 2-3-2-5? Valget står nå mellom: Minnebrikkene (Ocz Dual Channel PE (2-3-2-5) og Kingston HyperX (2-2-2-5)) Kabinett (Artic-Cooling Silentium T1 og AOpen H600B) Hovedkortet (Asus A8N-Sli Deluxe og DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D (Hørte at sistnevnte var bra til overklokking) Noen erfaringer med disse, evt hvilke er å anbefale? Kingston HyperX Arctic Cooling kabinettet DFI Lanparty NF4 Ultra Lenke til kommentar
deleder Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 P-in-P skrev: Hadde nok gitt blaff i Win XP og diskettstasjonen, men det er nå meg. Skjønner ikke helt hva du skal med DVI kabelen heller da det sikkert følger med skjerm... du bruker Linux da? ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå