zhorty Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Hei. Jeg skal sette opp en apache server med win2k eller windows server (Hørt at man må kjøre windows server eller linux, for å kjøre "lovlig apache"), og lurer på hva av sikkerhet som er nødvendig, for å utelukke hackere og fortspredende virus. Planene mine, er å installere nyeste SP, alle win oppdateringer, Norton Internet security 2005, norton antivirus 2005 og alle oppdateringene til det selvølgelig. Er det noe mer som er viktig eller nødvendig, for at serveren skal være så sikker som mulig? Takker for svar. Endret 23. mars 2005 av zhorty Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Må avklare noe først. Apache fungerer på alle Windows versjoner. Du kan kjøre Apache på Win95 hvis du vil. Du må ikke kjøre Windows Server for å følge loven, de som har sagt det vet ikke hva de snakker om. Når det gjelder Windows og sikkerhet er kanskje ikke jeg den rette personen til å utale meg om det. Etter min mening så er Windows og sikkerhet to ord som ikke hører sammen Hvis du MÅ kjøre Windows så bruk minimum Win2k og det som er av oppdateringer +++++. Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Takk for svar. Jeg spurte om noe her tidligere, og da var det en som sa at jeg må kjøre windows server, hvis jeg skal kjøre lovlig apache. Men jeg vet at det funker på alle windows versjoner ja Men det skal ikke være nødvendig med annet enn oppdateringer og norton? Noen fler tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå