Veide Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei. Henvender meg til de med peiling her på forumet, i håp om å få hjelp til et sårt, tidtagende problem. Når jeg trykker på startopp-knappen på maskina begynner alle vifter å snurre, og etter det jeg kan høre/kjenne også begge harddiskene, henholdsvis WD 80 og 200 GB. Det kommer ikke noe skjermbilde. Maskinvare: - 1x 256mb og 1x 512 ddr-ram. - Win xp pro - sp1. - Amd xp 2100+ prosessor. (50 grader idle) - Msi kt4v hk. Alle vifter fungerer,- i kabinettet, på grafikkortet og cpu. Slave/master på hd er som det skal. Fikk problemet første gang rett etter jeg oppgraderte maskina for 2 måneder siden, med nye 512mb-ram, og 200gb WD harddisk. Hadde formatert maskina, satt den gamle hd som slave, og installert OS på den nye. Alt fungerte smertefritt, såvidt jeg kunne se. Så plutselig en dag ville den ikke gi noe bilde. Prøvde å ta ut del for del, men ingenting hjalp. Ga opp problemet ei stund pga stress, men så etter et par uker fungerte den. (?!) Nå er det her igjen. Men denne gangen fryste bildet i et spill, slik at jeg måtte skru av. Problemet ser ut til å være at skjermen ikke får noe signal, men jeg tror feilen ligger i bios eller likn, da maskina ikke reagerer på et enkelt trykk på på/av-knapp når den kjører (kommer heller ikke inn i windows). - Har prøvd 3 forskjellige skjermer. - Alle de nyeste driverne til skjermkortet var installerte. Minnebrikkene sitter forresten slik de skal, og det har ikke blitt installert programvare annet enn Photoshop de siste 6 ukene. - Virusprogram har jeg ikke da Norton "expired" o.s.v.. men jeg søker regelmessig med Xoftspy og Adaware. Hva kan dette være, og hva kan jeg gjøre? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Veide Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Tilbakestilte bios. Ingen forandring. Kobla fra hd (den uten os), cd/dvd, brenner, diskettstasjon og nettverkskort, men det skjer fortsatt ingen forandring. Tok også ut grafikkortet og rensa det. Jeg har dessverre ikke noe alternativt grafikkort, og vet derfor ikke om det jeg har er grunnen til problemet, men dette tviler jeg litt på. For meg virker det som at det er i bios eller harddisk med os problemet ligger. Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre? Værsåsnill. Dette er noe slit, og det dreper ferien min. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 hadde noe lignende en gang..da var det hovedkortet som hadde ryki.. Lenke til kommentar
Martiiin Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 hadde noe lignende en gang..da var det hovedkortet som hadde ryki.. samme her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå