Mbl Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Sitter her med en kompis. Vi skal ha LAN. Har som vanlig fått min maskin opp på nett. Tilkoblingen vi bruker er via en D-Link switch. PC1 er på internet. Men PC2, kommer seg bare på nettverket, men får ikke noe signal fra internetmodemet. Hva er feil? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hva er ISPen, har dere satt opp automatisk ip eller manuelt? Hva er interne Ipen PC1 og PC2 har=? Gi oss mer info om hvordan du har satt det opp. Lenke til kommentar
Mbl Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 ISP: Telenor ADSL 1 mbit Prøvde først å la pcen ta inn ip automatisk,dette fungerte ikke, derfor la vi inn ip og nettverksmaske manuelt. Hadde rett og slett ikke peiling på hva som skulle stå i Standard gateway, derfor skrev vi inn 10.0.0.1 som er en router ip til en dude Kan det være dette som er feil? Mener å huske at DNS serv. ikke trenger å bli fyllt ut. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Dette anbefaler jeg: Standard Gateway 192.168.1.1 Subnet mask: 255.255.255.0 Hvis manuelt, la IPen stå 192.168.1.xxx Endret 22. mars 2005 av chakl Lenke til kommentar
Mbl Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 skal sjekke om dette funker Lenke til kommentar
Mbl Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 nei det funka bare ikke, noen andreforslag? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 skal sjekke om dette funker Men unnskyld meg, er det Standard Gateway på en Switch? Trodde det bare var på router og Aksesspunkt. Det viktiste, Er Det en TELENOR MODEM eller Telenor router du har? Lenke til kommentar
Mbl Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 OMG! Takk! Det er et Telenor MODEM, jeg har en D-Link switch. Bruker ikke router, men switch. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Du har ikke gitt info om hvordan di satt opp nettverket. Men prøv dette: Koble Telenor modem internett utgangen til Port.1 PC1 til Port nr.2 PC2 til Port nr.3 Og automatisk motta IP. Endret 23. mars 2005 av chakl Lenke til kommentar
am3k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå