Gå til innhold

Vibrasjon i ny HD

Anbefalte innlegg

Hei.

har nettopp satt inn en ny HD i mitt Antec sonata kabinet og opplever den som mye mer støyende en min litt eldre 160G IDE fra western digital.

Den nye er fra samsung: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122682...BE-D2583A1CB52E

WD disken vibrerer ikke i det heile tatt, mens Samsungen har fått min relativt lydløse rigg til å murre ganske betydelig.

kan noen si meg om dette er som forventet eller er det noe feil med denne disken?

Edit: disken vibrerer hele tiden ikke merkbart mer når den jobber...

MVH

Meg

Endret av Redman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen disker vibrerer mer enn andre. Dette skyldes dårlig ballansering av platene men har trolig ikke så mye å si for levetiden - mer et irritasjonsmoment. Hvor mye lyd dette forårsaker avhenger litt av hvor og hvordan den monteres - bedre å montere den oppe i kabinettet enn på bunnplata. Du kan f.eks forsøke å montere den i en 5.5 " plass med braketter eller strikkoppheng. Finnes mange smarte løsninger på dette her på forumet.

Men først ville forsøkt å reklamer på disken - skal ikke være slik etter min mening.

Lenke til kommentar
Noen disker vibrerer mer enn andre. Dette skyldes dårlig ballansering av platene men har trolig ikke så mye å si for levetiden - mer et irritasjonsmoment. Hvor mye lyd dette forårsaker avhenger litt av hvor og hvordan den monteres - bedre å montere den oppe i kabinettet enn på bunnplata. Du kan f.eks forsøke å montere den i en 5.5 " plass med braketter eller strikkoppheng. Finnes mange smarte løsninger på dette her på forumet.

Jeg kan bekrefte dette. Flyttet mine 2 Seagate disker fra midten av kabinettet ned på bunnplata. Dette har resultert i betydelig mer støy (en durelyd som er svært iriterende).

Diskene skal snarest henges opp i strikk i 5.25" brønner.

Lenke til kommentar

takk for tips.

problemet er nok ikke plassering, i dette kabinetet er diskene skruet fast i gummi oppheng så den typiske knatringen fra at diskene jobber er ikke tilstede.

men samsungen vibrere så mye i idle at jeg trodde ikke det var mulig.

MHV

meg

(skal prøve å ringe komplet imorgen. stay tuned.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...