kjeLL// Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) jeg lurer på om en cpu kan bli ustabil hvis jeg ikke har vert flink med kjølepasta'n men den alikevell holder seg ett godt stykke under kritisk temp. (55c amd xp2800athlon) dataen fryser når jeg prøver å kjøre en film... utrolig iriterende, for det er det eneste jeg bruker pc'n til ver vennlige å bare legg igjen seriøse svar... byner å bli spinnvill her... edit: har kansje ikke vert så flink med kjølepastaen med andre ord.. Endret 22. mars 2005 av kjellthore Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 du trenger bare et syltynt lag med kjølepasta, visst du har for myeså kan det bli dårlig kontakt. ivertfall det jeg har hørt. ta å legg et tynt lag med kjøle pasta på cpu og smør det utover med et bankkort el. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 problemet mitt er kansje att det er ett ujevnt lag??! noen som har bra peil her... og v core er på 1.725 eller no.. selv om jeg har satt den til 1.65 i bios... sjønner ikke en dritt her jeg Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Eneste som kan skje med dårlig / slurvete lag med kjølepasta er høye / høyere temperaturer. Det kan være like ille og smøre for mye kjølepasta som og smøre for lite.. Endret 23. mars 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har en helt lik prosessor som deg sjøl jeg.. har merket at når jeg kommer over ca 53C på prosessoren, så begynner maskinen å ta kvelden... er vel egentlig det at hele kabinettet er for varmt og at skjermkortet ikke vil mer men alikevel. Akkurat nå kjører jeg med 1,775 vCore, og ligger på 50C. har pgså klokka den litt... trur du har litt dårlig kjøling... jeg kjøpte i alle fall ny vifte... meneh du, når du fikk prosessoren så var det allerede goop på den da vettu... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 haha jeg har nokk ikke dorlig kjøling når jeg kjører vann.. =) MEN jeg fant problemet til ustabiliteten !! det var lydkortet mitt... nå henger den seg ikke mer =) ... synd jeg må bruke det intrigrerte!! Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 haha jeg har nokk ikke dorlig kjøling når jeg kjører vann.. =) MEN jeg fant problemet til ustabiliteten !! det var lydkortet mitt... nå henger den seg ikke mer =) ... synd jeg må bruke det intrigrerte!! Har du opptil 55 grader på vannavkjølt system ? . Da har du gjort noe feil med oppsettet. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 ok.. har er rekkefølgen jeg har satt det i 1pumpe 2vannblok 3radiator så er vi tilbake til pumpa.. men jeg har også forklart att jeg kansje ikke har vert flink med kjølepastaen.. IKKE sant.. =) Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ok.. har er rekkefølgen jeg har satt det i 1pumpe 2vannblok 3radiator så er vi tilbake til pumpa.. men jeg har også forklart att jeg kansje ikke har vert flink med kjølepastaen.. IKKE sant.. =) Husk at for mye kjølepasta er like dårlig som for lite, du får en høyere temperatur. Kjølepastaens jobb er å dekke de mikroskopiske ujevnhetene en CPU og en CPU-kjøler har, samtidig skal den hjelpe slik at varmen overføres bedre vekk fra CPUen. Det er anbefalt å starte med 2-3 dråper kjølepasta for så å jobbe den utover til ett tynt lag som dekker coren (Kjernen) eller heatspreaderen(Beskyttelse over coren) om bare den "vises", kredittkort e.l er finfint til den jobben. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) ok.. har er rekkefølgen jeg har satt det i 1pumpe 2vannblok 3radiator så er vi tilbake til pumpa.. men jeg har også forklart att jeg kansje ikke har vert flink med kjølepastaen.. IKKE sant.. =) Ja men 50 grader på vannavkjølt system, det høres ikke bra ut. Å så mye utgjør ikke med eller uten for lite eller for mye kjølepasta. Ha selv en xp 3000+ luftavkjølt å den ligger på 39 grader upresset å max 55 grader presset. Å da går vifta bare på 1200 rmp. Endret 23. mars 2005 av Fixer'n Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 jeg var nede på pcstyling en tur.. fikk besjed om å lage en liten dråpe på kjernden med kjølepasta etter att jeg har vasket den med noe greier.. husker ikke hva de kalte det så skulle jeg la bloka smøre det utover.. gidder ikke å forklare det så bra mer enn nokk folk vet ossen det gjøres alikevell.. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 jeg var nede på pcstyling en tur.. fikk besjed om å lage en liten dråpe på kjernden med kjølepasta etter att jeg har vasket den med noe greier.. husker ikke hva de kalte det så skulle jeg la bloka smøre det utover.. gidder ikke å forklare det så bra mer enn nokk folk vet ossen det gjøres alikevell.. Kjølepasta fjernes lett ved bruk av Isopropanol som da er kondensfjerner, det får du kjøpt på din nærmeste bensinstasjon for kr 15-20. Kombinert med en Q-tips, sånne som du rensker ørene med. Dypp Q-tipsen i Isopropanolen, for så å fjerne kjølepastaen med Q-tipsen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Du (og alle andre) bør poste specs når du har HW spm. Eneklte HK oppgir feil temp og spenning... også avh. av prg. som leser av... Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 http://overklokking.no/art.php?artikkelid=12603 En kjekk goop guide fra overklokking.no Der de viser forskjellen med å smøre pasta på med skalpell og uten osv. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 vell trur ikke den var så gal den følern.. den ligger på 45c idle nå.. med mist twin etteller annet... =) a7v880 amdxp2800a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå