pong Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg sitter å prøver å spille wow, så plutselig kræsjer harddisken helt (altså ikke reparerbar) jeg får tak i en ny og reinstallerer windows 2000 og drivere i flere timer, når det endelig er gjort så kicker den derre VPU recovery in etter et heng på ca 10 sec, og sier at skjermkortet plutselig sluttet å svare og at den nå var resat, jeg kan spille videre men det oppstår igjen. Kan dette være et PSU problem? Siden jeg hadde problemer med det da jeg hadde en 300 watts forsyning. Men så igjen hvor mye strøm suger en cd brenner som ikke er i bruk? Altså den er koblet til seff. mine specs: CPU: amd 64 winchester 3000 (ikke overklokket) minne: corsair xms 4400 c25 psu: chieftec 360 watters 1 harddisk, seagate 80 gb 2 cd/dvd spiller/brenner os: 2000 lydkort: audigy 2 zs Lenke til kommentar
Karbon Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Ok, altså jeg hadde samme problem med mitt sapphire radeon 9800 pro kort, da var det minnet som var greia. Hadde tre 512 moduler som ikke ville samarbeide helt. Kjør en memtest86 eller noe. Minnet kan ofte by på mang ikke innlysende problemer. Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har du klokket skjermkortet eller? Hvor stor strømforsyning har du? Jeg fikk mld vpu recover jeg også på en annen pc jeg har og det løste seg ved og sette alt som var klokket til normal hastighet!!:-| Lenke til kommentar
omr Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hadde samme problemet med et Radeon 9600 Pro, min løsning var å klokke det ned og sørge for bedre kjøling. Problemet var at kjølinga ødela kortet (nå var det ikke bra i utgangspuntet heller). Fikk svart skjerm over flere sekunder uten at annen hardware meldte om feil. Om du bruker kortets egen Control Panel mener jeg det er mulig å skru denne funksjonen med feilmelding og restart av, i alle fall i siste versjon av min Catalyst (ATI). Men det gjøres selvsagt på egen risiko... Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 vpu recovery kommer ofte hvis kortet er for varmt. sjekk om det er noe feil med kjøleren, eller om kjøleren får for dårlig kontakt Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 vpu recovery kommer ofte hvis kortet er for varmt. sjekk om det er noe feil med kjøleren, eller om kjøleren får for dårlig kontakt Sier meg eni med Aurgjelme her Fleste tilfeller at VPU recovery "kicker" inn er fordi at skjermkortet blir for varmt! Jeg hadde ett 9800Pro@XT kort, ble for varmt hele tiden, dermed restartet pc'en seg. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Er det bare meg eller har du ikke sagt hvordan skjermkort du har Isåfall har det hjulpet mye! Lenke til kommentar
Mad25 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har du klokket skjermkortet eller? Hvor stor strømforsyning har du? Jeg fikk mld vpu recover jeg også på en annen pc jeg har og det løste seg ved og sette alt som var klokket til normal hastighet!!:-| kan du forklare litt nærmere? opplever akkurat det samme problemet med min Radeon 9200, hvordan klokker jeg skjermkortet? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Har du klokket skjermkortet eller? Hvor stor strømforsyning har du? Jeg fikk mld vpu recover jeg også på en annen pc jeg har og det løste seg ved og sette alt som var klokket til normal hastighet!!:-| kan du forklare litt nærmere? opplever akkurat det samme problemet med min Radeon 9200, hvordan klokker jeg skjermkortet? Man klokker med programmer som f.eks ATiTool eller Powerstrip Det disse programmene gjør er at de stiller opp Mhz på skjermkortet ditt, som dermed fører til bedre ytelse Lenke til kommentar
pong Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har et xp 9600 xt kort, tror jeg bare ber sapphire sende meg et nytt et, da kommer de til å kreve at jeg sender det gamle for testing å da sitter jeg uten pc. Dilemma detta her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå