Hans Erling Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg sitter her med utstyret nevnt over og venter på en P4 cpu kit fra 3dfxcool som aldri kommer! Det virker ihvertfall slik, er 2 uker siden jeg bestillte, etter jeg bestillte var det utsolgt og jeg fikk beskjed om at den skulle komme inn i forrige uke, men jeg har ikke sett noe til den ennå... Til problemet: Jeg kjøpte Prometia Mach 2'en brukt (2000kr, ferdig modifisert med en eller annen bedre gassblanding? med Ati 9800 kjøle sett og fikk ikke med noen manual. Når jeg pakket den opp gikk det 4 ledninger ut fra mach'en. En type strøm kabel som du bruker til en HD eller cd-rom, denne starter og stopper kjøleren sammen med pc'en, så mye har jeg funnet ut, men de to to pins og en 4 pins ledning alla type kabinett til hovedkort f.eks. finner jeg ikke ut hva skal brukes til. Jeg har søkt en del på nettet og funnet masse tester og treff på diverse forum, men ingenting som svarer på min spm. Håper det er noen her som vet eller kan finne noe til meg. Ellers håper jeg ihvertfall å komme over 4Ghz med dette oppsettet. Så en fyr som hadde fått en 2.8Ghz til 4.2Ghz Det er jo lov å drømme om en liknende overklokking. Er litt bekymret siden jeg kun får prosessoren til [email protected] med original kjøling Ellers kan jeg jo komme med en oppdatering eller to om det er interesse, men først må 3dfxcool få ræva i gir!!! Lenke til kommentar
corcky Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Gratulerer med fin fin kjøling. 2000,- var en meget fin pris. Er flott at de går på 220V og ikke 12V. (som gamle vapo) Sikler på en Mach 2 selv, men er litt for mye penger å legge ut foreløbig. 3.7ghz på boxed vifta er jo slettes ikke noe dårlig resultat. God overklokking kommer jo mye ann på stepping og kjøling selvsagt. Det siste mangler du vertfall ikke. 4ghz+ bør være innen rekkevidde. Dersom du blir misfornøyd med overklokken så kan du prøve å få tak i en prescott EO eller DO stepping. Da er 4.5+ghz lett. Kan dessverre ikke hjelpe deg med tilkoblingen. Husker svakt fra når jeg hadde vapochill at jeg måtte koble "reset" fra kabinettet gjennom "chillcontrolleren" (styringen) til vapochillen. Er sikkert noe av det samme på machen. Dersom du ikke finner ut av tilkoblingen kan du gå innpå ocshoot.no på efnet. Er mange som sitter på mach2 der. Du må selvsagt komme tilbake med resultat. Endret 22. mars 2005 av corcky Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er langt fra sikkert at du ser 4GHZ med en Northwood 3,2. Jeg stoppet brutalt opp på 3,84GHZ, og Northwooden ville ikke en tøddel høyere, uansett hovedkort, og uansett kjøling. Jeg har en 30 capser. Du blåser nok enkelt og greit over 4GHZ med en 3,2 Prescott. Ikke minst med den kjølingen du har her. I så fall pass på å sett kjølere på mosfettene på hovedkortet ditt. De blir mildt sagt meget varme, og du kan risikere å brenne hovedkortet ditt hvis du ikke tenker på det. Venter på resultatene dine med spenning. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Er litt over 4GHz med 3GHz NW'en min med Vapochill jeg, så det skal vel gå bra med en 3.2. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Det ble bom stopp da jeg fikk cpu kit'n i posten. Da viste det seg at fyren før meg hadde byttet ut endestykket med et som han hadde laget selv, derav passet ikke cpu kit'n heller. Mest sannsynlig 2189kr + 670kr rett i dass. Det ble kjøpt på auksjon her på HW. Jeg tipper at HW ikke kommer til å oppgi personalia hans om jeg spør. Jeg vil helst politianmelde fyren. Det er tross alt snakk om nesten 3000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå