Gå til innhold

Jeg forstår ikke meldinger fra Sygate Firewall

Anbefalte innlegg

Jeg har Sygate Personal Firewall Pro. Det dukker opp meldinger ved klokka og jeg forstår ikke meningen med meldingene og hvorfor. Jeg kan se at de har blitt blokket men jeg finner ikke ut noe mer.

Jeg fjernet lyden da det ble veldig slitsomt i lengden med alle meldingene.

Her er et par av meldingene som jeg får:

- An application named NDIS User mode I/O Driver (file name ndisuio.sys) has been blocked from accessing the network.

- An application named Java 2 Platform Standard Edition binary (file name javaw.exe) has been blocked from accessing the network.

Når jeg trykker i vinduet som dukker opp kommer jeg til loggen. Der er det umulig å se det som meldingen varslet om.

Er det noen som kan gi meg en forklaring på disse meldingene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Bruker selv Sygate og har fått den samme meldignen som du har fått (den første). Jeg vet ikke hva det er, men den andre dreier det seg om Java. Mange har instalert Java og du installerer den bla. hvis du installerer Opera. Bruker du Opera? Men hvorfor den skal bli blokkert vet jeg dessverre ikke!? :hmm:

Lenke til kommentar
Hei!

Bruker selv Sygate og har fått den samme meldignen som du har fått (den første). Jeg vet ikke hva det er, men den andre dreier det seg om Java. Mange har instalert Java og du installerer den bla. hvis du installerer Opera. Bruker du Opera? Men hvorfor den skal bli blokkert vet jeg dessverre ikke!? :hmm:

Jeg bruker Mozilla Firefox. Det som bruker Java her er Azureus (BT). Jeg har også skjønt at den ene meldingen gjaldt Java, men jeg vet ikke hvorfor den skal blokke. Under Application er Java "Allowed", så det skal ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hallo.. Jeg vet hva den første meldingen betyr..

- An application named NDIS User mode I/O Driver (file name ndisuio.sys) has been blocked from accessing the network.

Det er en helt ufarlig tjeneste Windows kjører... Gå inn i Sygate og velga Applications. Høyreklikk på programmet du får meldinger om og velg Allow eller noe. Din står sikkrt på Block eller Ask.

Vanskelig å forklare i og med at jeg sitter på skolen nå, og jeg har ikke programmet foran meg, men jeg har prøvd så godt jeg kan.

Lenke til kommentar

Det er delte oppfatninger om hvorvidt man skal tillate ndisuio.sys å kontakte nettet eller ikke. Det er en hel "ndisuio.sys-konspirasjonsteori-verden" der ute. Prøv bare å Google det, og se hva som kommer opp.

Jeg blokker den i mitt system, men begynner å bli lei av pop-up meldingene til Sygate....

S

Lenke til kommentar
Jeg blokker den i mitt system, men begynner å bli lei av pop-up meldingene til Sygate....

Prøv å kryss av for "Hide notification messages" i Options - General, så skal meldingene bli borte.

Forøvrig skal man få en linje i Traffic log med rødt kryss hvis en applikasjon har blitt blokkert. Om man ikke har problemer med tjenester på Internet/nettverket, så er meldingene ikke noe å bry seg om. Mange applikasjoner prøver å aksessere Internet, uten at dette er nødvendig. Ofte er dette relatert til å sjekke om det finnes nyere versjoner/oppdateringer, eller i andre tilfeller kun en ping mot visse servere/tjenester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...