sdhild99 Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Jeg har to PCer i nettverk. PC #1: Windows 2000 Pro PC #2: Windows 2000 Pro/XP Pro (Dual-boot) Jeg har en workgroup, private IP adresser (192.168.0.2 & 192.168.0.3) Alle kontoene er passordbeskyttet. Jeg har noen delte mapper på både PC #1 & #2. OK, når jeg kjører Windows 2000 på begge PCene blir jeg bedt om passord første gangen jeg prøver å aksesserere PC #2 fra PC #1 (og omvendt), feks via Start -- Run -- PC#2 Det rare skjer når jeg kjører Windows 2000 på PC #1 og XP på PC #2. Sitter jeg på PC #2 (XP) blir jeg bedt om passord når jeg prøver å logge inn på PC #1 med Windows 2000. Går jeg derimot ANDRE veien, logger på XP fra 2000 kommer jeg rett inn UTEN å bli spurt om passord! Noen som vet hvorfor? PS: Dette gjelder også hvis jeg logger inn på XP fra Win 2000 UTEN å ha gått motsatt vei først. - XP kontoen er passordbeskyttet - Jeg får naturligvis kun tilgang til delte mapper. Anyone?? Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 For at noen skal komme direkte inn uten å bli bedt om passord må samme kontoen (Brukernavn og passord) finnes på begge maskinene, hvis ikke må guest kontoen være "enablet" og satt til ikke å ha noe passord. Årsaken til at du kommer rett inn på XP maskinen er antagelig at guest kontoen er enablet. Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 tipper at xp logger pwd-bruken. noe som jeg ser på som en trussel mot sikkerheten. hvis dette f.eks var en bedrift som hadde delt sensitiv informasjon kunne hvem som helst tatt en hvilkensomhelst pc som én gang hadde vært logget inn her, og stukket av med all infoen.. liker ikke xp 2k! Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 Quote: Den 2002-06-30 00:20, Miniguru skrev:For at noen skal komme direkte inn uten å bli bedt om passord må samme kontoen (Brukernavn og passord) finnes på begge maskinene, hvis ikke må guest kontoen være "enablet" og satt til ikke å ha noe passord.Årsaken til at du kommer rett inn på XP maskinen er antagelig at guest kontoen er enablet. Du hadde rett, guest kontoen var enabled. Men etter at jeg disablet denne kommer jeg ikke inn på XP fra 2000 i det hele tatt, SELV om jeg forsøker å logge på med korrekt brukernavn og passord! Hva kan da være galt?? - Jeg disabled også den kontoen som heter HelpAssistant. - Fra XP til 2000 går det bra - Intern brannmur i XP er disabled Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå