Mellet Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Har altså tenkt å kjøpe meg en Archos AV420. Så jeg lurer på om dere har noe erfaring med denne Video/Musikk spilleren?.. Hva er bra med den, har den noen ulemper? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Tok meg tid til å lete etter noen erfaringer til deg: Fordeler: Let at havde med over alt 20 Gb HD Stor Farve skærm OPtager ogafspiller fra og til alle media, DVD, Video, CD, TV, Radio. Er hurtig klar og optager uden problemer. Eks. 1½ Video 2Gb file under redigering den gør det bare uden bøvl. Afspil: Film, loader på et par sek. Afspilling uden problemer både på Skærm og på Extern TV, Mp3 afspilling er OK Billede visning OK Ulemper: Billeder, langsom ved store filer. Kan ikke vise RAW filer, Tømning af CF kort: der er ingen aut. metode hvilke betyder at man skal ind og vælge dir til copy. = Langsomt. Kan ikke optage i Mp3 format. Konklusjon: Den mest overraskende maskine jeg endnu har købt mig. Det er en næsten gennemført glæde, der mangler kun et par små ting og den er perfekt. Køb den jeg tror ikke den vil skuffe dig. ________________________________________________ Fordeler: -Kongebra skjerm -Filmavspilling i MPEG4 -Tar opp MPEG4 fra DVD / TV -Fjernkontroll med LCD display og radio -God batterikapasitet -Mulig med ekstrabatteri -Cradle med kabler og IR -God fjernkontroll -Kommer opp som ekstra disk i win, trenger ikke spesialprogramvare for å overføre filer. -Spiller MP3 filer, ikke noe konverteringsjall -Bæreveske medfølger -4 generasjon fra Archos, den er blitt kvitt barnesykdommene Ulemper: For stor til å gå i bukselomma 1000 kr dyrere enn iPod Konklusjon: Har tildligere hatt AV320, men byttet til AV420. Denne spilleren er en kraftig forbedring og jeg har problemer med å finne svakheter :-) Anbefales! Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Tok meg tid til å lete etter noen erfaringer til deg: Fordeler: Let at havde med over alt 20 Gb HD Stor Farve skærm OPtager ogafspiller fra og til alle media, DVD, Video, CD, TV, Radio. Er hurtig klar og optager uden problemer. Eks. 1½ Video 2Gb file under redigering den gør det bare uden bøvl. Afspil: Film, loader på et par sek. Afspilling uden problemer både på Skærm og på Extern TV, Mp3 afspilling er OK Billede visning OK Ulemper: Billeder, langsom ved store filer. Kan ikke vise RAW filer, Tømning af CF kort: der er ingen aut. metode hvilke betyder at man skal ind og vælge dir til copy. = Langsomt. Kan ikke optage i Mp3 format. Konklusjon: Den mest overraskende maskine jeg endnu har købt mig. Det er en næsten gennemført glæde, der mangler kun et par små ting og den er perfekt. Køb den jeg tror ikke den vil skuffe dig. ________________________________________________ Fordeler: -Kongebra skjerm -Filmavspilling i MPEG4 -Tar opp MPEG4 fra DVD / TV -Fjernkontroll med LCD display og radio -God batterikapasitet -Mulig med ekstrabatteri -Cradle med kabler og IR -God fjernkontroll -Kommer opp som ekstra disk i win, trenger ikke spesialprogramvare for å overføre filer. -Spiller MP3 filer, ikke noe konverteringsjall -Bæreveske medfølger -4 generasjon fra Archos, den er blitt kvitt barnesykdommene Ulemper: For stor til å gå i bukselomma 1000 kr dyrere enn iPod Konklusjon: Har tildligere hatt AV320, men byttet til AV420. Denne spilleren er en kraftig forbedring og jeg har problemer med å finne svakheter :-) Anbefales! Kan den spille .avi filer som jeg overfører fra pc'en min? Er det innebygd radio i den? Er det innebydg tv i den eller kan man bare koble den til tv ? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Kan den spille .avi filer som jeg overfører fra pc'en min?Er det innebygd radio i den? Er det innebydg tv i den eller kan man bare koble den til tv ? 1.Denne vet jeg nok ikke! 2.Ingen Radio 3.Ikke noe tvtuner i den, du må liksom koble den til tven! Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 1.Denne vet jeg nok ikke!2.Ingen Radio 3.Ikke noe tvtuner i den, du må liksom koble den til tven! Så du kan altså bare ta opp lyd å film fra TV og Radio viss du kobler den til tv eller radio ? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 1.Denne vet jeg nok ikke!2.Ingen Radio 3.Ikke noe tvtuner i den, du må liksom koble den til tven! Så du kan altså bare ta opp lyd å film fra TV og Radio viss du kobler den til tv eller radio ? Tv, ja! Hva F**n skal du med opptak fra radio? Går sikkert an! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Kan den spille .avi filer som jeg overfører fra pc'en min? Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, near DVD quality up to 704x480 @ 30 f/s, AVI file format. Compatible XviD and DivX™ 4.0 & 5.0. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Vil på det sterkeste anbefale spilleren, har den selv. Radio følger med headset-fjernkontrollen som du bare MÅ ha. Opptak fra radio er faktisk litt kuult, den har "retro record" noe som innebærer at den til en hver tid har de siste 30 sek cachet i tilfellet du vil ta opp låta. Da slipper du å misse starten :-) Videre støtter spilleren TV-ut fra pc´en, S-video kabel, scart, rca m.m. Det følger med et hav av kabler for tiloblinger til ulike kilder. Husk å bestille fjernkontrollen Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Vil på det sterkeste anbefale spilleren, har den selv. Radio følger med headset-fjernkontrollen som du bare MÅ ha. Opptak fra radio er faktisk litt kuult, den har "retro record" noe som innebærer at den til en hver tid har de siste 30 sek cachet i tilfellet du vil ta opp låta. Da slipper du å misse starten :-) Videre støtter spilleren TV-ut fra pc´en, S-video kabel, scart, rca m.m. Det følger med et hav av kabler for tiloblinger til ulike kilder. Husk å bestille fjernkontrollen Takk Takk =) Skal bestille den så snart jeg får litt penger Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, near DVD quality up to 704x480 @ 30 f/s, AVI file format. Compatible XviD and DivX™ 4.0 & 5.0. Japp, har lest det der.. Men sjønte ikke helt Så, kan den spille av .avi eller ikke ? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Okey. Med mine engelsk kunnskaper så ja. Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Okey. Med mine engelsk kunnskaper så ja. hehe Ja, men det er jo bare kos! Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Jeg har selv en slik en, og er veldig fornøyd! Anbefales Trenger ikke gå noe dypere i det, tenker jeg.. det står så mye over.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, near DVD quality up to 704x480 @ 30 f/s, AVI file format. Compatible XviD and DivX™ 4.0 & 5.0. Japp, har lest det der.. Men sjønte ikke helt Så, kan den spille av .avi eller ikke ? AVI er en "container" og ikke et "rent filformat". Er filmen kodet i DivX4, DivX5 eller Xvid (som alle kan ha endelsen .avi) kan AV420 spille dem av. Lyden må være i MP3 (eller WAV) format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå