[SifO] Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hva skal jeg stole mest på ? programm (tar info ra hk, som sier 60c eller sensor (copunurse) som sier 35c ? dette er under hardt press på prosessoren, og da blir jeg litt småredd da det skiller ca 25 grader fra en termosensor og hovedkort. Da vil jeg vite hva jeg skal stole mest på ? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Eneste som kan måle riktig er en sensor, men hvis det var den som følgte med produktet er det ikke alltid den stemmer... et termometer hadde vært å anbefale. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 jeg kjøpte bare en sånn compunurse fra microplex som skulle fylle et lite tomrom i et bryterpanel jeg snekra sammen. Jeg lurte egentlig bare fordi det er så stor forskjell, og har hørt at en sensor viser mer nøyaktig enn hk. Sensoren jeg kjøpte er jo samme type som de som følger med viftestyringer osv... Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Greit nok at sensoren gir riktig temperatur, men sensoren må vere plassert der den riktige temperaturen er. forrvirret? bra. Men seriøst kor har du plassert sensoren? Det retteste tempen får du viss du plasserer sensoren rett under kjernen. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Hvordan skal jeg få plassert sensor under kjernen ? Må vel på baksiden av hk da ? det er jo en ADM 64 så det er en kjøleplate elns som sitter på (er der da du kjøper cpu), så sensoren er festa så godt intill den plata somo overhode mulig. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Er faktisk ikke helt sikker siden du ikke har det hullet under cpu. Du har S939? Har sjøl lagt sensoren mellom pinnene og ned i det hullet som er under cpu'en, men såg no at det ikke er ett slikt hull under 939 socketen. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Ja, det er s939 og der er ikke det hullet så jeg kan feste sensoren. det er derfor jeg bare hr festet sensoren på siden (ikke mellom) av kjernen. men treor det er da det blir feil siden halve sensoren vil måle luftemp ine i kabinettet, mens det er en vifte (cpuvifte) som blåser rett på. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Alstå festet den mellom cpu'en og kjøle ribba? Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 nei, vet ikke om det er så bra for verken sensor eller cpu at sensoren er festa mellom kjøleribba og cpu. hmm..... bli litt vanskelig å forklare :S Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Vis du kan se det bildet som er her så har jeg tegnet inn der sensoren er festet. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Compunurse plassert der gir ingen god avlsening da kjernen ligger under 1mm med kobber, samt en halv cm inn fra kanten. Avlesening fra CPU-core er derfor mest nøyaktig i dette tilfellet. Edit: se bilde uten HS. Endret 23. mars 2005 av Pritorian Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Har dere noen tips til hvor jeg da kan plasere sensoren for mest nøyaktig avlesnng ? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg vil bare si det at du merker om cpuen er 60 grader. bare ta på ribba Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 men det er jo stress å ta av døra da Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Det er sant Lenke til kommentar
BKB Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 har det problemet jeg og, har amd xp 2500+ barton I bios og asusprobe viser den 60->65. Mens når jeg tar på ribba er den hakket over kroppstemp, så venter på gatewatch'en for og få ordentlig måling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå