Gå til innhold

Hva skla jeg stole mest på ?

[SifO]

Anbefalte innlegg

Hva skal jeg stole mest på ? programm (tar info ra hk, som sier 60c eller sensor (copunurse) som sier 35c ?

dette er under hardt press på prosessoren, og da blir jeg litt småredd da det skiller ca 25 grader fra en termosensor og hovedkort.

Da vil jeg vite hva jeg skal stole mest på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte bare en sånn compunurse fra microplex som skulle fylle et lite tomrom i et bryterpanel jeg snekra sammen.

Jeg lurte egentlig bare fordi det er så stor forskjell, og har hørt at en sensor viser mer nøyaktig enn hk.

Sensoren jeg kjøpte er jo samme type som de som følger med viftestyringer osv...

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg få plassert sensor under kjernen ? Må vel på baksiden av hk da ?

det er jo en ADM 64 så det er en kjøleplate elns som sitter på (er der da du kjøper cpu), så sensoren er festa så godt intill den plata somo overhode mulig.

Lenke til kommentar

Ja, det er s939 og der er ikke det hullet så jeg kan feste sensoren.

det er derfor jeg bare hr festet sensoren på siden (ikke mellom) av kjernen.

men treor det er da det blir feil siden halve sensoren vil måle luftemp ine i kabinettet, mens det er en vifte (cpuvifte) som blåser rett på.

Lenke til kommentar

har det problemet jeg og, har amd xp 2500+ barton

I bios og asusprobe viser den 60->65.

Mens når jeg tar på ribba er den hakket over kroppstemp, så venter på gatewatch'en for og få ordentlig måling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...