Gå til innhold

Ekstremt mange skrivefeil på forumet!

Grundig

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg tilbringer en god del timer på dette forumet. Jeg leser ivrig hva andre har å si + at jeg poster en del selv. Det er imidlertid en ting jeg irriterer meg grenseløst over. Forumet er fylt til randen av topicer/poster med ekstreme rettskrivningsfeil, grammatiske feil, orddelingsfeil o.l. Jeg er imponert over hvor dårlige norskkunnskapene til folk er på dette forumet. Er det bare jeg som synes dette, eller er det fler der ute? Burde det ikke være et krav at folk klarer å skrive skikkelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg tilbringer en god del timer på dette forumet. Jeg leser ivrig hva andre har å si + at jeg poster en del selv. Det er imidlertid en ting jeg irriterer meg grenseløst over. Forumet er fylt til randen av topicer/poster med ekstreme rettskrivningsfeil, grammatiske feil, orddelingsfeil o.l. Jeg er imponert over hvor dårlige norskkunnskapene til folk er på dette forumet. Er det bare jeg som synes dette, eller er det fler der ute? Burde det ikke være et krav at folk klarer å skrive skikkelig?

Nei, men du er kjempeflink, da. Du får 5000 streetcreds!!!

Lenke til kommentar

Nei darkness|, det har jeg ingen planer om. Det har jeg heller ikke sagt. Det jeg sier er at det er mye slurvefeil her på forumet. Folk utelater også punktum, komma, stor bokstav osv. Det blir fryktelig slitsomt å lese. Bare lurer på om det er jeg som er sær eller om fler irriterer seg over det.

Edit: Jeg vil på INGEN måte overhodet gjøre narr av folk som har dysleksi osv. Ikke gå til angrep så fort en stakkars fyr bare spør om noe.

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Syns det er en god del skrivefeil her ja....

På et forum med 60 000 (hvorav 5-6000 er aktive en gang i uka?),

må man vel regne med at det er noen dysletikere her inne,

og det respekterer jeg.

Selv sliter jeg litt med å sette komma og punktum noen ganger,

men ikke noe mer enn det :cool:

edit: Glemte en stor bokstav :blush:

Det må forresten skrytes litt her, har alltid fått riktig på alle rettskrivningsprøver

og da har jeg som oftest ikke lest på de i det hele tatt.

Det var nok skryting for i dag :D

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Syns det er en god del skrivefeil her ja....

På et forum med 60 000 (hvorav 5-6000 er aktive en gang i uka?),

må man vel regne med at det er noen dysletikere her inne,

og det respekterer jeg.

Selv sliter jeg litt med å sette komma og punktum noen ganger,

men ikke noe mer enn det :cool:

edit: Glemte en stor bokstav :blush:

det må forresten skrytes litt her, har alltid fått riktig på alle rettskrivningsprøver

og da har jeg som oftest ikke lest på de i det hele tatt.

Det var nok skryting for i dag :D

Jau, men er det sånn at du tror at smileys er en gyldig erstatning for punktum?

Lenke til kommentar

Vel egentlig ikke tror jeg, jeg pleier å ha punktum der jeg setter smileys noen ganger hvertfall :innocent: .

Edit: Men skal puntumet være etter eller før smileyen?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Grundig: Nei, du er nok ikke alene. Har selv en teori om at det har en sammenheng med den økende tidsbruken på CS og den tilsvarende minkende tidsbruken på skole blant de forumbrukerene som er så heldige at de går på ungdomsskolen som har skylden for inntrykket.

Lenke til kommentar
Grundig: Nei, du er nok ikke alene. Har selv en teori om at det har en sammenheng med den økende tidsbruken på CS og den tilsvarende minkende tidsbruken på skole blant de forumbrukerene som er så heldige at de går på ungdomsskolen som har skylden for inntrykket.

Spiller du CS, da? Ser sånn ut, for den setningen må være Norges mest trengende når det gjelder komma. Ærlig talt fikk jeg ikke med meg meningen 100 %, selv om leste den gjentatte ganger. Det er forresten sammeheng "mellom", og ikke "med".

Endret av sosohal
Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg tror også, Ernie. Det virker som om det er CS, CS og atter CS og nedprioritering av skole og lekser. Om folk her inne er dyslektiske så gjør det meg ingenting. Ingen verdens ting. De har like mye rett til å være her som meg. Det jeg sier er at jeg tror mange slurver fælt når de skriver her inne. At de tenker: "Fanken heller, det er bare et forum, det er vel ikke så farlig om jeg skriver litt feil og sløyfer punktum etc". Hvorfor ikke ta seg litt bedre tid slik at andre her inne forstår hva du skriver? Av alle de som skriver feil her inne så kan vel ikke alle være dyslektikere? Eller? :hmm:

Lenke til kommentar

Seriøst#"¤(##%)#%3€@5£@$€@ KAN DERE SLUTTE Å LEGGE ALLE PROBLEMENE I VERDEN PÅ CS?!!11++

Har en teori om at de som er rævva i norsk, som ikke spiller CS, er rævva i norsk, fordi de utelukkende irriterer seg over folk som spiller CS.

Endret av sosohal
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...