Gå til innhold

Problemer med onboard lydkort

aetat

Anbefalte innlegg

Når jeg forsøker å legge inn driverne til lydkortet får jeg beskjed om at det enten ikke er satt i, eller at det er satt i feil. Begge bulighetene er noe vanskelig å få til da lydkortet (C-MEdia Azalia) er onboard på mitt MSI NEO 54G platinum. HAr forsøkt å hente ned nye drivere fra MSI, men de produserer samme resultat. I device manager er det to enheter som er uten drivere: SM BUS og PCI device. Driverinstallasjonen feiler når den forsøker å legge inn BUS driveren.

Noen gode ideer?

Endret av aetat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være litt trøbblete å legge inn lydkort drivere og få det til å fungere ordentelig på et integrert lydkort. Det du kan gjøre er å prøve å oppdatere bios eller å kløpe et pci lydkort.

Blir mye bedre lyd med et pci lydkort enn de integrerte merket selv stor forskjell fra et integrert og til et Crative Soundblaster 5.1

Har nå Creative Sound blaster Audigy.

Lydkort er nokså billig og for et nytt kort koster rundt 200.

Dette er et bra kort til prisen http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=147368

Lenke til kommentar

Det å kjøpe et nytt lydkort nå er en smule uaktuelt... Er det lydkort på hovedkortet, så skal det virke. Uansett hvor bra lyden er (ikke det at jeg kjøpte det pga. lydkortet, det er mer en prinsippsak).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har dere forsøkt å se om det ligger en nyere driver på Windows Update? Det kan være at en fullstendig reinstallasjon av Windows løser problemet...

Lenke til kommentar

Nye BIOS drivere... v1.5

Floppy disk(s) feil (40)one

CMOS checksum error -Defaults loaded

Artig med oppdatering av BIOS. Noen forslag?

Kommer ikke inn i BIOS uansett hvor iherdig jeg hamrer på DEL. Eneste BIOS jeg kan komme inn i er RAID BIOS, og den vil jeg ikke inn i, har bare en SATA disk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...