Lizard Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 har nyligt kjøpt nye deler,... msi k8n neo2 diamond socket 939 amd 64 3500+ winchester OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC-3200 2x512MB (2-2-2-5) 400Mhz E.L. det som hender er at ved spilling, ikke lenge ca 20 min ved noen spill, så ender det med at computer fryser.. kan ikke gjøre noe, må slå av maskin med knapp... har ikke overklokket noe.. minne kjører på 2-2-2-5 dual channel. er det noen måtte for meg og teste minne om der er noe som ikke stemmer-? Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Du kan kjøre memtest for å skjekke minnet ditt for feil. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hvilket skjermkort er det? Lenke til kommentar
Lizard Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 powercolor x800xt pe nevnte ikke det, siden jeg tror ikke det er det som forårsaker kræsj, siden dette er noe som har startet etter jeg fikk de 3 førstnevnte delene installert Lenke til kommentar
PetePistola Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 hadde samme prob. kjørte memtest, fant ut av ramen var defekt... Lenke til kommentar
Lizard Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 jeg lot memtest kjøre i nesten 3 timer.. tror det kjørte samme tester om og om igjen, ikke helt sikker, noen som vet sånn ca hvor lang tid den testen tar? uansett der var 9 pass og 0 errors, så ser ut some minne ikke er årsaken... har ikke helt peiling hvordan jeg skal gå fram feilsøke dette..... Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hvilken strømforsyning har du? Nå kan jeg ikke i farten huske hvor mange ganger denne testen skal kjøre (pass), men det står ganske bra forklart på hjemmesiden. Lenke til kommentar
Lizard Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 tror eg har en 550 watt psu må sjekke det opp, vanskelig å se nå, så bekrefter\avkrefter i morgen Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg er i ferd med å gå tom for tips. Har du en strømforsyning av godt merke, og kraftig nok, så kan du luke vekk det problemet. Ellers så kan du slakke opp timingsene på minnet, for å se om det hjelper. Jeg har da ikke allverdens tro på akkurat det, men verd ett forsøk. Lenke til kommentar
Lizard Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 tror ikke min psu er av et godt merke, var ganske billig hvis jeg ikke husker feil... men jeg har en 350 watt liggende.. kan jeg bruke den til kun skjermkort f.eks, og se om hovedkort og cpu blir mer stabilt ved å få mer spenning\strøm....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå