akom Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg har akkurat fått meg ny datamaskin og skal sette opp et lokalt nettverk med min andre datamaskin. Har d-link 624+ hvor denne gamle maskinen er koblet til routeren med kabel og denne nye maskin er koblet til routeren med kabel eller trådløst. Begge maskinene klarer å koble seg opp til internett og koble seg til hverandre gjennom lokal nett. Problem 1: Lokalt nettverk Den gamle datamaskinen kan laste ned filer fra den nye. Den gamle datamaskinen deler skriver med den nye. Men så kommer problemet når jeg skal koble den nye til den gamle. Jeg får en feil melding når jeg prøver gå inn på den gamle fra den nye. \\gammel er ikke tilgjengelig. du har ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for finne ut om du har tilgangstillatelser. Hvordan får jeg tilgangstillatelse? Problem 2: DC++ Hvordan kan jeg koble meg opp som aktiv bruker? Har prøvd de oppsettene jeg har funnet på internett, men ingen har virket. Var aktive bruker før jeg fikk d-link routeren. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 problem 1: prøv å aktiver gjest kontoen på den gamle maskina. Det har hjulpet meg tidligere. Du må nok også si at: "godkjenn som gjest når informasjon om brukeren eller datamaskinen er utligjengelig" spørsmål 2: dumt spm., men har du husket å åpne de rette portene på routeren? Virtuell server og slikt. Da du har lest en del på nettet vet du sikkert hvordan ip'ene skal fylles inn korrekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå