bjorges Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei. Jeg ønsker å lage digitale "fotoalbum" på DVD. I den forbindelse ønsker jeg å utnytte de kommentarene jeg allerede har lagt inn i bildefilen i EXIF/IPTC-informasjonen. Jeg har lett rundt etter et "foto til slideshow"-program som kan utnytte denne informasjonen, men har ikke funnet noe. Jeg har klart å finne ett eller to som hevder å kunne utnytte informasjonen, men dette har vist seg å ikke stemme. Håpet mitt var at mine kommentarer kunne vises som tekst nederst i bildet. Jeg synes det er unødvendig å legge inn samme informasjon to ganger, og håper derfor noen har et tips som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 ....håper derfor noen har et tips som kan hjelpe meg.... Tja, mulig Photodex ProShow Gold er noe for deg. Siste versjon er 2.5. ProShow Gold 1.x Revision History sier dette: Added support for using EXIF information in captions.. Ville tro at versjon 2.5 har denne da, om dette er det du er på jakt etter vet jeg ikke. Lenke til kommentar
bjorges Skrevet 19. april 2005 Forfatter Del Skrevet 19. april 2005 Nei, ProShow Gold virker bare delvis etter den hensikten jeg er på jakt etter. De kunne bare takle et fåtall av tagene som er tilgjengelige i en fil, men ikke de jeg var på jakt etter. Etter litt mailveksling med support hos dem, kan det hende de åpner for alle EXIF- og IPTC-tagger i en senere versjon, men foreløpig er jeg egentlig like langt. Takker for tipset. Bjørge Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Kan disse slideshowene vises på alle DVD-spillere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå