Foozan Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg har nettopp installert en D-Link DI-624 wlan router her. Den er koblet opp mot en Telenor Online ADSL linje. Internett fungerer fint. Mot ruteren har jeg koblet en stasjonær Dell PC med kabel. Det fungerer også flott. Problemet kommer når jeg skal koble opp min bærbare Dell Inspiron 8600, som har et "Intel ® PRO /Wireless LAN 2100 3A"-trådlåst innebygget nettverkskort, så kommer jeg ikke inn på nettverket. Nettverket kommer opp på lista over tilgjengelige nettverk, men når jeg prøver å logge på får jeg opp meldingen "Vent mens Windows kobler til nettverket Hjemme Venter på nettverket..." Slik står den og går en stund før den detter tilbake til oversikten over de trådløse nettverkene og det er ingen forbindelse. Routeren er satt til å dele ut ip gjennom DHCP, og maskinen er satt til å Motta IP automatisk. Det fungerte forøvrig fint å koble laptopen til med kabel. Det er heller ingen form for WEP, WPA eller annen sikkerhet installert enda. Jeg mistenker at det er noe softwaresettings på laptopen som må endres, men vet ikke hva. Noen som har vært borti noe liknende? Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har lett etter samme, lurer på om det kan være at nettverkskortet ikke støttes opp i mot routeren Lenke til kommentar
HitmanN--- Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har du skjekket at ruteren har den siste firmwaren oppdatert og alle ip innstillingene på ruter oppsettet står rett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå