Jinx2k Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Har Noen Ganger Opplevd Når Eg Spiller med V-sync på, går fps til 60 men vis V-sync er av får eg fps 100 på Counter-Strike . Er V-Sync Bra Eller Dårlig? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Vsync ("vertical syncronization") betyr at skjermkortet ditt begrenser seg til oppgraderingsfrekvensen til skjermen. Altså, hvis skjermen din er stilt inn på 85 Hz, vil ingen av spillene dine gå fortere enn 85 bilder i sekundet (fps). Hvis du skrur av Vsync (eller skrur av "wait for Vsync"), vil skjermkortet fungere uavhengig av skjermen og tillate høyere fps. Dette har ikke så stor betydning for vanlig bruk, siden 85 fps er mer enn nok. Men merk deg at hvis du skrur av Vsync, kan det føre til forstyrrelser på skjermen (jeg har riktignok ikke opplevd det selv). Så det er ditt valg, men det spiller liten rolle om Vsync er på eller av i hverdagslig bruk. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3468741 Forumet har en søkefunksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå