Gå til innhold

Erfaringer med Sandisk Digital Audio Player?

Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi

Heisann.

Jeg skal kjøpe ny mp3spiller og har selvfølgelig sikta meg ut sandisk som mulig valg.

Jeg tenker jeg tar 512mb eller 1024.

Men jeg lurer på noen ting om denne så hvis noen med svarene rede kunne ta seg tid til å svare hadde det vært fint:)

1. Hvordan velger man sang? Albumliste, alfabetisk etter artist eller alfabetisk etter tittel?

2. Åssen headsettutgang er det?

3. Er den noe bra i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi
Er vel "vanlig" headset utgang på den.

Hm, ting e synest er bra:

-liten og lett

-billig

-mic

-15 timer batterikapasitet

-USB 2.0

Vanlig?

Mener du 3,5mm eller 2,5mm?

Mini-jack eller mini-mini-jack(sub-mini-jack om du vil)?

Den har jo sunket en del i pris nå da... Litt dumt at den ikke tar minnekort.

Har du den selv, zefler?

Lenke til kommentar
Heisann.

Jeg skal kjøpe ny mp3spiller og har selvfølgelig sikta meg ut sandisk som mulig valg.

Men jeg lurer på noen ting om denne så hvis noen med svarene rede kunne ta seg tid til å svare hadde det vært fint:)

1. Hvordan velger man sang? Albumliste, alfabetisk etter artist eller alfabetisk etter tittel?

Slenger inn noe her jeg da!

Inpoc hadde testet denne i en mp3spiller i nyeste inpoc-magasin.

Den ble testspiller blandt de prøvde, men konkurentene var jo ikke de beste jeg vet av heller da! Men de roser den godt og er nok ett sikkert kjøp!

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Heisann.

Slenger inn noe her jeg da!

Inpoc hadde testet denne i en mp3spiller i nyeste inpoc-magasin.

Den ble testspiller blandt de prøvde, men konkurentene var jo ikke de beste jeg vet av heller da! Men de roser den godt og er nok ett sikkert kjøp!

Det er nettopp fra den "testen" at jeg har denne spilleren fra.

Hadde den testen vært en ordentlig, fortellende og seriøs test hadde jeg ikke laget denne tråden.

Står det for eksempel noe mer specs enn radio, minne og batteri der?

Skriver de noe om lydkvalitet? Gir de ros for noe annet enn utseende?

Nei, den testen er nok en preview. Ingen review.

Ingen ordentlig review. Den testen sa meg ikke noe bortsett fra at denne spilleren er moteriktig og inmari kul.

Stoler ikke på de testene. Også var noe av den informasjonen de bygget de andre testene på feil.

Clas Ohlson-mp3spilleren koster ikke så lite og apaceren finnes i 256 og 512mbversjoner.

De testene bygger mer på mote enn på kvalitet, skal jeg si deg. Stol heller på vilt fremmede folk som gir deg erfaringer på et stort forum på nettet ;)

Var det 2,5mm du sa, zefler? Det var leit, da kan man ikke kombinere den med Koss Porta Pro, med mindre man har sånn adaptergreie :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Ikkje stol på meg. :p Men som sagt på mp3 min så er eg heilt sikker på at den bruker 2,5mm. Den er i allefall ikkje større. :)

Jaha... ;)

Du skjønner, i starten var 6,3mm standard på mp3spillere. Så kom mini-jack som er 3,5mm. Og nå er det flere og flere mp3spillere som blir utstyrt med 2,5mm, eller mini-mini-jack som det kalles.

Jeg er veldig usikker på det angående sandisk.

Kan jo sjekke hjemmesidene deres. Klarte ikke å finne det sist gang.

Må bare si at det ikke er sikkert at jeg kjøper denne.

Den er jo dødsens aktuell siden den er billig og bra i forhold til konkurrenter.

Eneste problemet er at jeg vet at man ikke kan koble den opp mot windows 98, bare 98SE.

Vi skal kanskje kjøpe ny pc, men må vente til etter påske før vi finner ut.(Pappa får kanskje billig gjennom jobben, ellers er det usikkert, men hvis vi får blir det med XP(og moviemaker:love:)).

Leter fremdeles etter erfaringer med menysystem og sangvalg.

Håper hw kommer med en test snart. Denne spilleren er jo aktuell nå.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Du, grunnen til at jeg spør her er at ingenting jeg lurer på står i prisguiden.

Hadde det gjort det hadde jeg ikke laget denne tråden.

Men nå er det så at denne ikke tar minnekort.

Det gjør derimot andre spillere i samme prisklasse.

Så jeg tror heller jeg går for en Sunsway a8001.

Eller kanskje noe helt annet.

Det er sånn jeg funker....

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
jeg ville heller gått for sandisk. den er jo mye mindre.

Ja, jeg også:p

Men den støtter ikke operativsystemet på pcen her.

Men vi skal kanskje oppgradere til xp, så derfor spurte jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
det er mulig sandisken trenger et program for å overføre sanger. det er litt minus i såfall

De fleste spillere trenger jo det...

Stort sett bare noen av thumbdrivespillerne som kan plugges rett inn.

Men det er ikke noe problem. Har nok av plass på dataen her.

Et lite minus kanskje, men ikke noe stort noe.

Lenke til kommentar

Jeg har den, og lydkvaliteten på headsettet er bra, bedre en flere andre jeg har hørt på. Headsettet passer i laptopen jeg sier på nå, vet ikke om det er 2,5mm jeg?... Batteriet er greit nok, men du kan ikke lade batteriene da, du må kjøpe nye når det er tomt, eller kjøpe ekstra lader.... Sangene står i menyen etter rekkefølge du la dem inn fra pcen, og så vidt jeg veit har du bare en liste som du blar i, fra høyre mot venstre og omvendt.

Jeg syntes den er veldig bra, joysticken er funker som den skal. Jeg har 512mb(Mest fordi jeg likte fargen ;) ) .

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg har den, og lydkvaliteten på headsettet er bra, bedre en flere andre jeg har hørt på. Headsettet passer i laptopen jeg sier på nå, vet ikke om det er 2,5mm jeg?... Batteriet er greit nok, men du kan ikke lade batteriene da, du må kjøpe nye når det er tomt, eller kjøpe ekstra lader.... Sangene står i menyen etter rekkefølge du la dem inn fra pcen, og så vidt jeg veit har du bare en liste som du blar i, fra høyre mot venstre og omvendt.

Jeg syntes den er veldig bra, joysticken er funker som den skal. Jeg har 512mb(Mest fordi jeg likte fargen ;) ) .

Rekkefølge man legger inn fra pcen?

Det er det rareste jeg har hørt. Det er vel ikke standard?

Jeg lever i den tro at det er alfabetisk...

Men, men... Jeg kommer til å legge inn all min musikk i albuminndeling.

All musikken har jeg nettopp fra kjøpte cder...

Men når det gjelder lydkvalitet så er det forskjell på lyden etter hviklen musikk du hører på.

Har du et dårlig headsett kan lyden fremdeles oppfattes som bra hvis man hører på musikk med lite bass og lite(motsatte av bass :whistle: ), men hvis man setter på Rammstein*, som jeg hovedsakelig skal putte innpå min mp3spiller, blir lyden tom og låter fishy... Air** kan også bli litt feil med lite bass...

Så fortell gjerne om det er musikk med mye bass eller lite bass du hører på :)

*Til de som ikke vet hva rammstein er: Rammstein spiller tysk tungrock og den er ordentlig tung... Mer skal vel ikke sies?

**Til de som ikke vet hva Air er: Air er et fransk band som spiller electronica. Masse bass i de beste låtene.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Satyricon, eyh?

Det skal jeg også ha.

Fint at mp3spillere passer for oss som liker bass også.

Diskusjon om hvorvidt Rammstein suger kan vi ta ved en barnsligere anledning, kanskje i en sankasse i Viegelandsparken en dag, skal vi si søndag? Jeg stiller med vannballonger og andre argumenter :p

Lenke til kommentar

Eneste kjipe med den er at jeg ahr ødelagt høretelefonene sånn at jeg bare hører musikk på det ene øret hvis jeg ikke holderledningen i en riktig posisjon :no: Men det er vel egetnlig min feil, ikke Sandisk..

Jeg vedder på at jeg kan bygge bedre og større sandslott en deg :p:D:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...