Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firmware til 3com-rutere

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å søke etter firmware for 3com rutere på deres hjemmesider, men er litt i tvil om det er det samme som menes md Software for rutern?

Jeg søkte på Ruternavnet som er 3CRWE554G72T...

Og da får jeg bare opp software. Jeg trenger å oppdatere firmwaren fordi jeg ikke mottar signal fra rundt 8 meter og oppover. Er dette normalt fra den ikke så altfor beskjedne routern som komplett hadde som ukens tilbud for 2 uker siden?

Alle svar tas imot med åpne hender

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan kanskje du Darth Kjell hjelpe meg litt her. Har litt problemer med denne routeren skjønner du. De første dagene gikk den som en drøm. Altså med en laptop og med en stasjonær. Men straks det kom en laptop til inni bildet så får den ikke signaler om den ikke er mindre enn 2 meter innenfor routerens rekkevidde. Og ingen av laptopene får meldingen : No signal i oppgavelinjen.

Hjelper det å oppgradere firmware bare da?

Lenke til kommentar
Lanka: Det kan godt hende at det hjelper. Det er bare å peise inn den nyeste. Fort gjort. Husk bare å gjøre desse endringene via kabel.

Ja, hjalp til meg. Installerte firmware via kabel og resatte ruteren. Husk å gjøre det via kabel. Det står beskrevet i manualen hvordan du resetter. Varierer litt fra ruter til ruter.

Lenke til kommentar

Når jeg prøvde dette gikk alt til skeis. Og nå har rutern sluttet all kontakt med internett. Jeg prøver det som står i guiden og det ser lovende ut. Ingen feilmeldinger. Men likevel ingen nett.. Ikke via kabel engang. Lurer på om jeg idet hele tatt skulle ha oppgradert. Nå fungerer jo ikke rutern.

En tanke er jo å fjerne alt og begynne på nytt fra scratch. Men jeg får ikke gjort dette fordi når jeg tilkobler rutern så får jeg ingen meldinger om at en ny hardware er funnet. Og det står bare at Local Area connection er tilkoblet. Noe den ikke er via rutern. Det er ingenting feil med linja siden jeg prøvde uten rutern og da fungerer dt. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...