Gå til innhold

Spørsmål om hvilken type CPU er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de to CPU'ene er nok AMD'èn best.. Men den er jo også dyrest..

 

AMD vs. Intel generelt er:

AMD: litt bedre til spill

Intel: litt bedre i vidioredigering ol. og til multitasking.

 

Men hvorfor skulle du kjøpe en Xeon?

Xeon er jo beregnet til server bruk..

 

Uansett, hvis du vil ha en intel, burde du kjøpe en 570J på 3.8Ghz 1MB Cache(den har Execute Disable Bit, SpeedStep og ny stepping fra 570). Den er litt i varmeste laget, så du burde ha ei litt fancy ribbe eller vannkjøling.

Eller så kan du kjøpe 660 på 3.6Ghz og 2MB Cache(den har 64bit og alt 570J har).

 

BTW: en FX-55 slår begge, i spill hvertfall.

Endret av Rage Against My Machine
Lenke til kommentar

Puma-nor: Intel Pentium 4 Xeon 3.6GHz PC800 Socket 604 er en server prosessor. Sammenlingne heller en 3600 EE og en FX55/56.

Til spilling merker du ikke noe forskjell i bruk, du ser det bare i test programmene.

Bruk Heller 3-4000Kr på ett raskt skjermkort, så kan du bruker de resterene 2000 kronene til en prosessor. For en FX 54 koster ca 6000, det samme kjør vel EE også?

Lenke til kommentar

P4 Extreme Edition har nå kommet opp i 3.73 Ghz og koster ca 10000,- kr. De gamle på 3.4 får man vel til rundt 8000,- tror jeg. Så en Athlon64 FX-55 er både raskere og billigere. Den kommende FX-57 vil erstatte FX-55 og ligge på samme pris. Ingen prosessor fra Intel på desktopen som vil slå FX-57 i år eller kanskje neste år også. Men neste år så vil krigen stå mellom Intel og AMD sin dual core da.

Lenke til kommentar

Betroz: Du tok ikke poenget mitt. EE3730MHz koster litt over 8000. En FX55 koster nesten 7000. Bare for å ha sakt det?

Poenget er at du sløser med dine penger om du kjøper noen slike prosessorer.

Kjøp heller en 3800MHz P4 preskott til 5000 om du vil ha intel?

Vil du ha en AMD, kjøp heller xp 4000 til ca 4000. Syns selv at disse er også meget stive på pris kontra ytelsen i praksis.

Du har mye mer igjen for å spanndere mye penger på ett kraftig skjermkort.

 

 

Betroz: Er ikke intel eller AMD fann, bare så du vet det. Har faktisk 3 xp 3400 AMD og 1 Intel P4 3200MHz(denne som er min hoved maskin, snart 2År)

 

Alle bruker eg til Folding@home, kjøper snart flere?

Lenke til kommentar
Hei hei alle sammen

 

Lurer på hva som er best til spilling av disse to CPU: - Intel Pentium 4 Xeon 3.6GHz PC800 Socket 604, 1MB, EM64T, BOXED m/vifte

OG AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Spill relatert og generellt er FX55 CPUen totalt overlegen. Kan vel også nevne at FX55 er den råeste "Single" CPUen på markedet for tiden. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...