Archeron Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 kjøpte meg en bt-handsfree fra britiske cdwow.com for ei uke siden. ca 200-250kr, fikk den i posten etter 5 dager, fraktfritt! perfekt... eller, NESTEN perfekt... den kom såklart med britisk lader, med tre pinner som IKKE vil passe i min akk så norske strømkontakt i veggen. det jeg trenger er enten *en omformer fra norsk 220v til britisk noen slags volt (ser ut som denne skal gå på 230v, så de er kanskje ikke like vanskelige som amerikanerne...) eller *en ny lader, med super-tynn plugg og som gir 6.5v, 100mA " V OUT: 6.5v (lang strek oppe, tre korte nede) 100mA P OUT: 0.65VA " aner ikke helt hva alt dette betyr, men så er ikke jeg så elektrisk av meg. noen som vet hvordan jeg kan fikse dette for en bilig penge? clas ohlson hadde en ny lader som kanskje passet, men den kosta 190kr, nesten like mye som hele handsfree'en. noen glupe elektro-folk med en glup idé? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) 1. *en omformer fra norsk 220v til britisk noen slags volt (ser ut som denne skal gå på 230v, så de er kanskje ikke like vanskelige som amerikanerne...) eller 2. *en ny lader, med super-tynn plugg og som gir 6.5v, 100mA " V OUT: 6.5v (lang strek oppe, tre korte nede) 100mA P OUT: 0.65VA " 3. aner ikke helt hva alt dette betyr, men så er ikke jeg så elektrisk av meg. noen som vet hvordan jeg kan fikse dette for en bilig penge? clas ohlson hadde en ny lader som kanskje passet, men den kosta 190kr, nesten like mye som hele handsfree'en. noen glupe elektro-folk med en glup idé? Hadde du klart å stikke inn pluggen i stikkontakten ville handsfree'n din bli R.I.P. 1. Omformer er tingen. Er pluggen med 3 pinner eller 2(som i Norge)? 2. V-OUT= Maks volt ut: 6.5V DC(likestrøm) Maks 100milliAmpere P-Out= Maks Power ut: 0.65VA aner ikke helt hva alt dette betyr, men så er ikke jeg så elektrisk av meg. noen som vet hvordan jeg kan fikse dette for en bilig penge? clas ohlson hadde en ny lader som kanskje passet, men den kosta 190kr, nesten like mye som hele handsfree'en. Hvis den passer, da er det bare å kjøpe den. Forresten den tingen du stikker inn i veggen, heter plugg og den i veggen heter stikkontakt strømkontakt [PIRK] Spenning ja [/PIRK] Nei nei, skal ikke plage deg Edit: Leif som ute og går ja Edit2: Hva står det i V'in (volt inn) 220-250V eller 100-140V? Endret 22. mars 2005 av ramma_2pac Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 pluggen er med tre pinner, type britisk (så vidt jeg har forstått) det jeg kunne trengt var en slik en, bare omvendt! Clas Ohlson hadde nemlig ikke det. Den linken er til en omformer man pakker i britisk (og mange andre) stikkkontakter, men funker ikke omvendt, om du skjønner hva jeg mener... V INP: 230V ~ 50Hz 50mA MAX du vet ikke av en annen butikk/nettbutikk som kan ha slike typiske clas ohlson-ting som dette? Forresten den tingen du stikker inn i veggen, heter plugg med "plugg" siktet jeg til den som skal stikkes inn i handsfree'en. det er vel og en plugg... den må være veldig tynn, for å passe i det lille hullet om jeg finner en som gir ut like mye strøm men som ikke passer i handsfree'en, er det noe i veien da med å bare klippe av den pluggen på min britiske lader og skjøte den på den norske med sukkerbit elno? tar ting fyr da? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) om jeg finner en som gir ut like mye strøm men som ikke passer i handsfree'en, er det noe i veien da med å bare klippe av den pluggen på min britiske lader og skjøte den på den norske med sukkerbit elno? tar ting fyr da? Så lenge V er like er det ingen fare. mA må nesten ikke overstige rundt 300mA ellers blir det ultra-hurtig lader og da kan batteriet bli noe dårligere. Men du må huske å koble + og - pol riktig. Endret 22. mars 2005 av ramma_2pac Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Hva med og klippe av den engelske pluggen, og sette på norsk? enkelt og greit. Hvis det er nettrafo du har, går det helt greit. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Kjøp en omformer fra britisk til europeisk nett i en engelsk nettbutikk. Enklere å finne der enn her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå