Evilworm Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Får ikke brukt noen usb-enheter, etter at jeg oppgraderte til dette hovedkortet. Windows forteller meg følgende i device-manageren på Universal Serial Bus (USB) controller: This device is not configured correctly. (Code 1) To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver. Når jeg prøver å reinnstallere, får jeg følgende feil: Cannot Install this Hardware The hardware was not installed because the wizard cannot find the necessary software. Må vel nevne at denne står under Other Devices, og at det står 2 'Standard OpenHCD USB Host Controller' og 2 'USB Root Hub'. Og at jeg kjører Windows XP Pro, uten sp1 eller sp2. USB skulle vel uansett fungere? Har også sjekket at webkameraet fungerer på en annen maskin. I Biosen er det satt opp som USB 1.1+USB 2.0, og kompatibel med USB kb/storage. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Har du formatert hdd eller bare reinstallert? Lenke til kommentar
olwath Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Installer sp 1 eller 2 så virker den nok som den skal Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Fant feilen! Jeg har et Chieftec Dragon Tower, og på den er det usb i front. Kabelen er ikke helt standard, og pinne 9 (og 10), skal ikke kobles på dette hovedkortet. Fjernet dette, og da virker det som det skal. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Vil du ha USB2 så bør du nok hive inn SP1/2..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå