Chronos Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Har nettopp bygd ny pc og alt var bare herligheten inntil jeg innstallerte operativsystemet (Win 98), da endte jeg opp med denne feilmeldingen under oppstarten: "Under initialiseringen av enheten NDIS: Windows beskyttetelsesfeil. Du må starte maskinen på nytt". DOH!!! Vel jeg startet maskinen på nytt og kom meg inn i sikker modus, men fant ingenting å sette fingeren på. Mulig det er en helt obvious feil. Det er første gang jeg bygger selv. Hvis noen kunne gi meg litt hjelp hadde det vært utrolig hyggelig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Et skudd i mørket, men det kan kanskje ha noe med at endel ny hardware ikke støtter Win98? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 det vil si at det er feil med nettverkskortet ditt, ta det ut å sjekk om det går da. Lenke til kommentar
Chronos Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 Nettverkskortet! Hadde jeg neppe funnet ut av. Jeg prøver med en gang, er lysten på å spille Morrowind. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 se forresten http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q243199 der er problemet beskrevet Lenke til kommentar
Chronos Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 Fikk samme feilmeldinga uten nettverkskortet. Takk for linken var inne å så selv tidligere i dag, men fant ingenting. Prøver fix'en senere, men jeg tror nok det skulle funke. Det er et 3Com kort og siden softwaren deres står på lista over mulige problembarn så skulle det våre håp. Lenke til kommentar
Chronos Skrevet 30. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2002 AARGH!!! Lastet ned fix'en og prøvde å installere den via diskett. Dette var lettere sagt enn gjort. Starter jeg maskinen i sikker modus kan jeg verken kjøre fix'en fra disketten eller kopiere den over på harddisken for så å kjøre den derfra. Når jeg prøver i installere via dos får jeg beskjed om at jeg må gjøre det via windows. Herlig! Noe som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? Snart desperat. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 formater maskina og installer windows på nytt... PS! det kan hende at hk ditt ikke er kompitabelt med win98...! Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 NDIS brukes vel av ISDN-kort også, så prøv å ta ut det, hvis du har. Ellers kan du ta ut alle kort bortsett fra skjermkort, og sett inn en etter en til du finner hvilket kort som lager feilen. Verdt et forsøk hvertfall. Lenke til kommentar
baldytheman Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 The Jackal har et veldig godt poeng. Å installere Win98 med slike kort i maskinen, er aldri en god idé. Iallfall ikke hvis man har nettverkskort, lydkort m.m i tillegg. Da ber man om trøbbel. Noen hovedkort takler dette helt greit, andre har en stygg tendens til å klusse til IRQ - spesielt i forbindelse med SB kort, de beslaglegger jo som kjent mer enn én IRQ. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Windows beskyttetelsesfeil. Du må starte maskinen på nytt". DOH!!! herlig å tenke på hvor lenge siden det er siden jeg fikk den feilenmeldingen, har ikke hatt en siden jeg gikk over til 2000. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Killer_DT Så sant,den feilmeldingen har ikke eg heller sett på en stund,og det er herligt å slippe å se den meldingen. Kjetil Lenke til kommentar
Chronos Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 Endelig fikk jeg dævelskapen til å virke. Formaterte hardisken, imploderte Win 98 cd'en, skaffet meg xp og alt virket. Hurra!!! Ser frem til mange timer med gaming. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Chronos Ikke glem å oppdatere win xp,og resten av systemet ditt om nødvendig. Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå