Gå til innhold

Problem!!!

Anbefalte innlegg

Har nettopp bygd ny pc og alt var bare herligheten inntil jeg innstallerte operativsystemet (Win 98), da endte jeg opp med denne feilmeldingen under oppstarten: "Under initialiseringen av enheten NDIS:

Windows beskyttetelsesfeil. Du må starte maskinen på nytt". DOH!!!

Vel jeg startet maskinen på nytt og kom meg inn i sikker modus, men fant ingenting å sette fingeren på. Mulig det er en helt obvious feil. Det er første gang jeg bygger selv.

Hvis noen kunne gi meg litt hjelp hadde det vært utrolig hyggelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk samme feilmeldinga uten nettverkskortet. Takk for linken var inne å så selv tidligere i dag, men fant ingenting. Prøver fix'en senere, men jeg tror nok det skulle funke. Det er et 3Com kort og siden softwaren deres står på lista over mulige problembarn så skulle det våre håp.

Lenke til kommentar

AARGH!!!

Lastet ned fix'en og prøvde å installere den via diskett. Dette var lettere sagt enn gjort.

Starter jeg maskinen i sikker modus kan jeg verken kjøre fix'en fra disketten eller kopiere den over på harddisken for så å kjøre den derfra.

Når jeg prøver i installere via dos får jeg beskjed om at jeg må gjøre det via windows. Herlig!

Noe som har noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Snart desperat.

Lenke til kommentar

The Jackal har et veldig godt poeng. Å installere Win98 med slike kort i maskinen, er aldri en god idé. Iallfall ikke hvis man har nettverkskort, lydkort m.m i tillegg. Da ber man om trøbbel. Noen hovedkort takler dette helt greit, andre har en stygg tendens til å klusse til IRQ - spesielt i forbindelse med SB kort, de beslaglegger jo som kjent mer enn én IRQ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...