simenss Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Ja, hvordan gjør man det? Slo opp på PHP.net og søkte både på Google og her men ble ikke særlig mye klokere Altså regne ut en uke frem fra f.eks. 2005-03-18 19:23:22 EDIT: Litt bedre forklart så har jeg en database med opplastede filer, der lagringsdatoen er i DATETIME. Jeg vil vise bruker datoen filen ble lastet opp, og datoen den vil bli slettet (en uke frem i tid fra lagringsdatoen). Endret 22. mars 2005 av simenss Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Dette kan gjøres veldig enkelt i MySQL. MySQL har mange fine datofunksjoner. F.eks DATE_ADD SELECT DATE_ADD(`datokolonne`, INTERVAL 7 DAY) AS `dato` FROM `tabell`; Gir deg datoen 7 dager fram edit: leif. Endret 22. mars 2005 av LoS Lenke til kommentar
simenss Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Er det noen "lur" måte man kan fjerne klokkeslettet? EDIT: Skrivefeil Endret 22. mars 2005 av simenss Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 (endret) Skal vi se. Var jeg deg ville jeg hentet ut unix-timestamp'en fra tabellen og formatert denne i PHP etter spørringen. Forandre spørringen til noe slikt: SELECT UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(`datokolonne`, INTERVAL 7 DAY)) AS `dato` FROM `tabell` Og utfør litt strftime()-magi etterpå. Endret 23. mars 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
simenss Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Tror muligens jeg missforstod litt $dato2 = mysql_query("SELECT UNIX_TIMESTAMP(DATE_ADD(dato, INTERVAL 7 DAY)) AS dato FROM image_downloads WHERE id='".$id."'"); $dato2 = mysql_fetch_array($dato2); $dato2 = strftime("%m/%d/%y", $dato2); Lenke til kommentar
LoS Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 På den siste skal det vel være $dato2['dato']; hvis ikke du bytter ut mysql_fetch_array med mysql_result (hvis jeg ikke husker feil nå). Hvis du vil kan du bruke mysql sin datoformatering og. http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/date-and....html#id2701048 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 hvis date_add blir forvirrende kan man bruke det noe mer forståelige interval-nøkkelordet: select datokolonne as lastetopp, datokolonne + interval 7 day as slettes from tabellendin pynt gjerne på datoen slik LoS foreslår. Ingen grunn til å gjøre dette i php når det kan gjøres unna allerede i mysql Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå