DoffeY Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Som topic sier skal jeg kjøpe meg en ultraportabel.. Hovedsaklig er bruksområder følgende: Surfing Lesing av mail Film(Tilkobling til TV/PLASMA (S-VIDEO(COMPOSITE) eller DVI)) Ting jeg setter pris på er: Batterikapasitet LITE støy Lav vekt/størrelse DESIGN Ting jeg trenger: USB2.0/FIREWIRE WIFI(G) TV-UT HELST Bluetooth, til NØD IRDA Specs ellers må nok være (minst) 40GB hd(har filserver hjemme) 512MB ram(kanskje PC2700?) Hadde nok tenkt meg en Centrino løsning? Har sett på de to testene, både Fujitsu Siemens og den ASUS'en, og de er høyst aktuelle begge to.. Eneste som peker i ASUS sin retning er nok 12" skjerm, da jeg har aldri har verken prøvd eller sett en 10" skjerm i en laptop.. (Tenkte og stikke bort på elkjøp ellerno og se om de har en såppas liten en jeg kan teste litt). Kan jo være at jeg kan klare meg med 10" når jeg er på "farta". Har foresten NESTEN kjøpt meg en 12" iBook men etter og ha prøvd den litt må jeg nok si at jeg si at jeg er glad i windows jeg . Noen som har noen andre aktuelle modeller? Pris er i utgangspunktet ikke SÅÅ viktig, men bør vel kanskje holde meg under 20 000,-. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Er ikke pris viktig bør du vurdere en IBM X40. Har ikke like mange funksjonalitet som de andre, men har solid konstruksjon. Meget lett og har et tidløs design. Du bør vurdere (min ) X40 Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Du får ikkje noko bedre. billegare eller finare enn ein 12" Powerbook...... Liten, bra batteritid, DVI++ skjermutgang, stille(!) USB2.0/FIREWIRE WIFI(G) TV-UT Bluetooth 60GB HD 768MB RAM pris for studentar 12 815,- (13 930,- for "vanlige" folk) nokon PC i nærheiten av dette? PS: kva var "galt" med iBook'en? Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 iBook'en er rå på alle andre måter enn at den ikke har Windows.. PS! Det skal ikke startes noen diskusjon her, jeg har på en måte bestemt meg for at jeg skal ha en PC og ikke en MAC. EOD. Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Er ikke pris viktig bør du vurdere en IBM X40. Har ikke like mange funksjonalitet som de andre, men har solid konstruksjon. Meget lett og har et tidløs design. Du bør vurdere (min ) X40 Link? Lenke til kommentar
horebore Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) http://www.ibmshop.no/shop/ibm_thinkpad_x40.html ellers står det masse her på forumet om x40, bruk søkefunksjonen EDIT: Ikke tv-ut på x40. Endret 22. mars 2005 av horebore Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Blir nok den Asusen.. Den var bare *PEN*. Noen andre som har fått testet den eller? På psdata kommer den inn 13.04, noen som vet om en shop som kan levere den før? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Blir nok den Asusen.. Den var bare *PEN*.Noen andre som har fått testet den eller? På psdata kommer den inn 13.04, noen som vet om en shop som kan levere den før? Er det noen som får den inn før, må det være AD.no, da jeg har hørt at moderfirmaet til denne butikken (les: H. Ødegaard) importerer maskinene til Norge. AD.no har også gitt studentrabatt til forumbrukere her tidligere. Jeg har ikke testet W5, men kan skrive under på at S5 er en super maskin, og kan ikke se for meg at ASUS leverer en arvtager til S5 som er noe spesiellt dårligere.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå