Nebatym Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg har en harddisk på 80 GB som er partisjonert i tre partisjoner, en hvor jeg har windows, en hvor jeg lagrer alt utenomwindowslige ting i tilfelle jeg skal reformatere og en som jeg brukte til å teste WinXP 64-bit. Nå fant jeg ut at betaversjonen av WinXP 64 ikke var så digg, så jeg tenkte jeg skulle slå sammen partisjonen med den for utenomwindowslige ting. Da er PartitionMagic et velegnetprogram å gjøre det med. Når jeg starter programmet kommer problemet. Det nekter å starte, denne feilmeldingen kommer opp: "Init failed: Error 117. Partition's drive letter cannot be identified" Vet noen hva feilen kan være, eller et annet program som kan gjøre samme jobben uten feilmelding? Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 #117 Partition's drive letter cannot be identified Under OS/2, PartitionMagic must be able to find the drive letter for each partition before modifications can be made. There are various reasons why OS/2 might not be able to find a drive letter for each partition. For example, a driver on your system may change the drive letters from their defaults, or your partitions may not have serial numbers. You may also see this error when running PartitionMagic under Windows. The solution is to run PartitionMagic from DOS or from MS-DOS mode (in Windows 95 or Windows 98). When PartitionMagic runs from DOS or from MS-DOS mode, it does not need to be able to find the drive letter for each partition. Thus, if the problem indicated by this error message is the only problem, PartitionMagic can run successfully. Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg kjører ikke OS/2 og DOS-modusen er kun for Win9x. Noen andre som har noen idé om hva det er, eller noen andre programmer som kan gjøre jobben? Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Er det ikke noen som har noe forslag til hva som kan gjøres? Eventuelt andre programmer som kan prøves? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå