Gå til innhold

flashe bios trenger hjelp

Lizard

Anbefalte innlegg

ok har et msi k8n neo2 diamond hovedkort, og skal flashe bios.

men enten gjør eg noen feil eller er mine dos kunnskaper totalt visket vekk...

har laget en ms-dos startup disk i winxp og booter maskinen med den , kommer til a:\ men når jeg skriver c: får jeg bare invalid drive specification...

jeg har prøvd win98 boot disk, en eller annen dr-dos boot disk... men klarer overhode ikke å komme til c: hvor jeg har bios flashen....

hva er det jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok har et msi k8n neo2 diamond hovedkort, og skal flashe bios.

men enten gjør eg noen feil eller er mine dos kunnskaper totalt visket vekk...

har laget en ms-dos startup disk i winxp og booter maskinen med den , kommer til a:\  men når jeg skriver c: får jeg bare invalid drive specification...

jeg har prøvd win98 boot disk, en eller annen dr-dos boot disk... men klarer overhode ikke å komme til c: hvor jeg har bios flashen....

hva er det jeg gjør galt?

Hvorfor ikke ha flashprogrammet og den nye flashfilen på diskett da? Du trenger jo ikke tilgang til c: for å flashe bios!

Edit: Leif

Endret av TheRekster
Lenke til kommentar

har fått fikset det, men ikke som dere sa...

først det der msi live update, msi står jo ikke for resultater gjort med det, så det er uaktuelt..

flashe fra diskett er også uaktuelt noe som blir påpekt med store bokstaver at en ikke skal gjøre...

men jeg fant ut av en måte.-..

bruke en win98 boot disk., som lager en virtuell ramdrive. hvor du igjen kopierer flash util og bios fil til fra en floppy disk, og kjører det der i fra...

det at en ikke bør flashe med dårlige kunnskaper er jo ikke noe hjelpsomt...

cpu temp droppet omtrent 8-10 grader etter flash....

Lenke til kommentar
har fått fikset det, men ikke som dere sa...

først det der msi live update, msi står jo ikke for resultater gjort med det, så det er uaktuelt..

flashe fra diskett er også uaktuelt noe som blir påpekt med store bokstaver at en ikke skal gjøre...

men jeg fant ut av en måte.-..

bruke en win98 boot disk., som lager en virtuell ramdrive. hvor du igjen kopierer flash util og bios fil til fra en floppy disk, og kjører det der i fra...

det at en ikke bør flashe med dårlige kunnskaper er jo ikke noe hjelpsomt...

cpu temp droppet omtrent 8-10 grader etter flash....

Hmmm har allti flashet fra diskett jeg, funker det.. Skal også være det sikreste. Har du en url som motsier dette?

Lenke til kommentar
Det finnes jo dos som leser ntfs også. Google: "NTFS DOS"

Hehe... man bruker et DOS på NTFS også :D DOS = disk operating system :thumbup:

Etter det jeg har hørt på flere dokumentar filmer osv, var egentlig MS-DOS en dårlig spøk. Der DOS egentlig stod for Dirty Operating System. Sorry for OT måtte bare medele min enorme vitenhet :p Grunnen for denne betegnelsen var at Bill Gates kjøpte dette systemet enormt billig og solgte det videre for enorme penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...