Gå til innhold

Prog for å lage nettsider på 1-2-3 !

Anbefalte innlegg

Jeg er nysgjerrig på det samme. Jeg _har_ drevet med html/css for flere år siden, men har rett og slett ikke tid til å sette meg inn i det på nytt nå. Det må da finnes noen programmer som kan lage "basic" nettsider uten å lage for mye knot? Jeg har store problemer med å tro at dette ikke finnes, for det er da åpenbart et marked for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Eg skal ikkje mase om å lere seg HTML og CSS - men det er ein fordel iallefall. Hugs det. Når det er sagt så trur eg Dreamweaver er ganske bra. Eg forstod aldri WYSIWYG editoren (what you see is what you get), men den skal vere ein av dei bettre. Med støtte for lag og liknande. Samen med Photoshop trur eg du er godt på vei. Søk etter Photoshop Dreamweaver webdesign eller noko. Slice er også eit godt søkeord.

Men Dreamweaver har sin pris.

Eg kan ikkje noko om sjølve prossessen i Dreamweaver, då det for meg såg ut til å berre bli meir arbeid å lære seg. Derfor velte eg å lære HTML og CSS som eg nemnte. Skal ikkje tvinge det på deg i det heile tatt. Ikkje tolk meg feil. Men dette kan eg ikkje.

Eg er old school. Notepad eller TextMate på macen er begge gode kompiser av meg.

Jeg er nysgjerrig på det samme. Jeg _har_ drevet med html/css for flere år siden, men har rett og slett ikke tid til å sette meg inn i det på nytt nå. Det må da finnes noen programmer som kan lage "basic" nettsider uten å lage for mye knot? Jeg har store problemer med å tro at dette ikke finnes, for det er da åpenbart et marked for det?

Ja ikkje sant? Det meinte eg og. Eg ser delvis kvifor no. Men det er ingen tvil om at det burde vere bettre program for det. Men Dreamweaver er blitt bra. Har eg høyrt. Eg har det - men eg gidd ikkje sette meg inn i det somsagt. Greit å ha full kontroll. Det sett inn så mykje unødvendig kode - og sidene tek lengre tid og laste. Og får merkelege feil.. For min del.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Det virker som han er på utkikk etter en side som møter brukeren der det står:

"Hei velkommen til www.******.com

Siden er desverre nede for å rehabiliteres, mens jeg lærer meg HTML og CSS mm.

Besøk gjerne siden igjen senere!

Eller send meg en mail for sps"

<html>
<body>
<h1>Hei velkommen til www.******.com</h1>
<p>Siden er desverre nede for å rehabiliteres, mens jeg lærer meg <b>HTML</b> og <b>CSS</b> mm.</p>

Besøk gjerne siden igjen senere!<br>
Eller send meg en <a href="mailto:minmailadresse@mittdomene">mail</a> for sps
</body>
</html>

GOOGLE IT

Endret av djwawa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...