Zepticon Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Har nettopp kjøpt meg følgende deler: - AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED - MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U 54G, Socket-939 - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit Når jeg hadde montert alt i maskina og prøver å boote så reagerer ikke maskinen ved boot. Jeg får opp en skjerm der det står Platinum. Der skal jeg trykke "Tab" for POST (power on self test) og "Del" for setup. Når jeg trykker så er det ikke noen reaksjon fra maskina. Etter å ha trykket en del ganger på del begyner det å klikke i høytaleren for hvert tastetrykk... Har prøvd med både PS2 og USB tastatur og begge disse har funket på andre maskiner. Har også prøvd å fjerne batteriet som står i hovedkortet uten at det funket. Hva skal jeg gjøre nå? Og hva kan være feil? Endret 22. mars 2005 av Zepticon Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Ta ut ram. Sett i annen. Prøv på nytt. Noen sliter med dual Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Har prøv å ha i bare en brikke...å det likte den ikke... Men ser ut til at det er ved Floppy kontrolelrn den stopper... det er hvertfall det lyskoden på baksiden indikerer. Grønnt i LED 1,4 og 4 og Rødt i LED 2. Men har fjernet alt av tilkoblinger slik at bare hovedkort CPU og ram er Operativt, men fremdeles ikke noe forandring. Endret 22. mars 2005 av Zepticon Lenke til kommentar
TheRekster Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Har prøv å ha i bare en brikke...d et likte den ikke...Men ser ut til at det er ved Floppy kontrolelrn den stopper... det er hvertfall det lyskoden på baksiden indikerer. Grønnt i LED 1,4 og 4 og Rødt i LED 2. Men har fjernet alt av tilkoblinger slik at bare hovedkort CPU og ram er Operativt, men fremdeles ikke noe forandring. Synes jeg husker at twinmos ram ikke er så kompatibelt med dette hk`et! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 SATAN... skal prøve med OCZ ramen jeg har her nede å se om det funker bedre da... Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Prøvde OCZ rammen min.... Og fremdeles ingen forandring... Den starter opp, kjører gjennom de forskjellige lyssignalene på indikatoren, og stopper på den som er rett før boot. I håndboken står det at dene har med floppy stasjon å gjøre. På skjermen er det en svart/hvit bakgrunn der det er noe grafikk og så står det "Platinum" midt på. Under her står det at jeg sla trykke "tab" for POST og "Del" for setup. Når jeg trykker på Tab eller Del så skjer det ingen ting. etetr at jeg har trykket en stund begynner det å klikke i høytaleren for hvert klikk. Det er det eneste livstegnet den gir fra seg. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Ja... både ved å ta ut batteriet og ved å resette med å kortslutte de tre pinnene... men fremdeles ingen reaksjon.. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 hmm... blir nok komplett.no support på meg i mårra.... Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ja, spørs det. Kjipt da. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Prøvde mer i dag, og klarte å komme emg inn i BIOS. Vet ikke va jeg trykket på, men jeg kom værtfall inn. Der stillte jeg klokken og slo av det bakgrunnsbildet som kommer under oppstart. Så slo jeg av og koblet til alt av HD'er og CD-drev. Når jeg da starter på nytt kommer det først opp en oversikt over CPU og minne. Så lister han opp IDE master/Slave og Secondary IDE master/slave Så begynner han å søke etter IDE devices elns... Og stopper der... Får dere noe ut av det? Lenke til kommentar
mag666 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 wow. har akkuraaat samme problem som deg. Fikk ferdigbygd pc fra komplett i dag (uten skjerm,tastatur og mus) Starter pc'en og opp kommer det samme bildet du får ;PLATINUM med teksten "Tab" for POST (power on self test) og "Del" for setup. Tastaturet er helt dødt , skjer ingenting. Ringte komplett og de sa at jeg kunne teste andre tastatur og hvis ikke det funka , var det vel feil med hovekortet !!??!! HK: MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA.... si gjerne fra hvis du finner på noe lurt , jeg skal nå ned på jobben og låne noen tastaturer. Og all den geiminga jeg hadde planlagt i påsken... Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Heldigvis for meg er det muttern som blir uten PC siden dette var oppgradering til den gammle hun hadde... Men har prøvd med 3 tastatur. Det som var med maskinen (rund 2001 kansje), mitt nye (høst 2004) og et gammelt et som hrte til en gammel IBM maskin med Pentium 133 (ukjent alder) Men om det virker med andre tastatur så si fra... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 har du koblet til floppy da? prøvd å disable floppyen i bios? For når maskinen står å surker etter floppy.. som enten er feilkoblet eller noe i den duren, så kan du oppleve at tastaturet ikke reagerer. Får du lys i tastaturet? Lenke til kommentar
mag666 Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har testet flere tastaturer og samme greia...helt dødt Jeg får ikke noe lys i tastaturet så det er vel et eller annet som skurrer i oppstarten. Synd jeg ikke kan ringe komplett før tirsdag. Jeg kommer ikke inn i bios engang, får ikke gjort noe Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg får lys i tastaturet pluss at det blir lyd i høytaleren når jeg holder inne en tast lenge. Kom inn i biosen en gang men nå funker det ikke legner. Hadde bare Hovedkort ,CPU og RAM koblet opp da.... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 zepticom: du får lys ja.. og det kommer lyd i fra høyttaleren når maskinen registrerer for mange trykk eller noe sånnt. Det viser bare at det ikke er noe galt med hverken tastaturet eller PS/2 porten. Det kan nesten virke som om at biosen din ikke er helt god. Det eneste du har å gjøre er å levere inn kortet igjen da.. Surt.. men nødvendig Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 1: frakoble floppykabel 2:reset bios med jumper 3:prøv oppstart ev gå i bios 4:obs endel gamle floppyer har motsatt tilkobling av kabel bak på floppy, eks ibm Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 1: frakoble floppykabel2:reset bios med jumper 3:prøv oppstart ev gå i bios 4:obs endel gamle floppyer har motsatt tilkobling av kabel bak på floppy, eks ibm Har prøvd det... og det funker ikke.... Blir nok å sende dritten tilbake til komplett.no og be om nytt... Andre gang jeg bestiller deler derfra, og andre gang noen av dm ikke funket... Først var det Corsair Ram (kjøpte OCZ fra netshop etterpå og angrer ikke ) Nå Hovedkort.... Om det skjer enda en gang skal det mye til for at jeg handler der igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå