Gå til innhold

Skjermkort til 3000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De er så og si like gode. liker du nvidia kort så kjøper du det og liker du ati kort så kjøper du det. Og om det er noen spesielle ting og spill du bruker kortet til så kan du se gjennom her på disse sidene. Men forskjellen er så marginale at du nok ikke vil se forskjell selv :)

hmm... ja, den siden gjorde det klart at 6800GT var bedre enn x800xl på flere av spillene... faktisk var 6800 ganske høyt oppe på et par av spillene, mens x800xl var så og si nest nederst på lista gjennom alle untatt, var det ett spill?

 

Vil gjærne høre om erfaringer med disse to kortene...

Lenke til kommentar
Hva mener du? har du erfaring med club3d? fortell! Jeg har ikke bestilt noe kort enda, så jeg kan fortsatt overtaled til å kjøpe ett annet...:)

Ikke annet enn at det er billigere enn alle andre GT kort jeg har sett. Derfor mente jeg det var et kjempekjøp. Det følger jo nVidias referanse design og er akkurat like bra som andre GT kort. Nesten alle GT kort kan man klokke opp til Ultra. Så dette er et meget bra kjøp.

Lenke til kommentar
Hva mener du? har du erfaring med club3d? fortell! Jeg har ikke bestilt noe kort enda, så jeg kan fortsatt overtaled til å kjøpe ett annet...:)

Ikke annet enn at det er billigere enn alle andre GT kort jeg har sett. Derfor mente jeg det var et kjempekjøp. Det følger jo nVidias referanse design og er akkurat like bra som andre GT kort. Nesten alle GT kort kan man klokke opp til Ultra. Så dette er et meget bra kjøp.

Har club3d kortet og betalte 3000 før jul ;) Har bytta kjøleren til en artic silencer fordi gpu blokka til min asetec waterchill ikke passer 6800kort uten modding. Kortet klokker lett til over ultra hastighet. Har fått det opp på 422/1150 uten annen bios med mer volt. Som du sier følger det nvidia referanse designet. Kortet er i mine øyne bra og funker som bare fy. Men x800xl er jo laga for å konkurrere mot 6800gt og er kanskje et bedre valg pga varme, effektbruk, størrelse på kort etc...er jo et nyere kort. Orker ikke å se på testen av x800xl men om gutta boys anbefaler det etter å ha sett at det er best i testene så er det vel fordi det er det. Uansett hva du velger av disse to korta er det nok bra.

Lenke til kommentar

Ok, jeg kan ikke mye om klokking, men det betyr ikke at jeg ikke kommer til å gjøre det... Er jo bare fint å lære nye ting:) Men akkurat nå tror jeg ikke jeg vil velge et kort fordi det er lett å overklokke... tenk om jeg ødelegger det? jeg hører DET er lett...

Lenke til kommentar
Men x800xl er jo laga for å konkurrere mot 6800gt og er kanskje et bedre valg pga varme, effektbruk, størrelse på kort etc...er jo et nyere kort. Orker ikke å se på testen av x800xl men om gutta boys anbefaler det etter å ha sett at det er best i testene så er det vel fordi det er det. Uansett hva du velger av disse to korta er det nok bra.

bare til opplysning så kan du ikke bruke størrelse på kortet som et argument FOR x800xl agp.. kortet er rimelig svært til å være et radeon kort, pga pci-e til agp broen.. kan tenke meg at de to korta er omtrent like store.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...