Gå til innhold

Ny stillegående DVD-brenner

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en DVD-brenner som i all hovedsak er stillegående. Hvor mye støy den lager under brenning er ikke så viktig, det er støynivået ved vanlig avspilling jeg er mer bekymret for. Den skal hovedsaklig brukes til vanlig avspilling. Siden hw.no's anbefalinger ikke tar opp støynivået og jeg heller ikke fant noen poster på forumet aner jeg ikke hvilke som er mest aktuelle.

Prisen er uviktig i første omgang siden jeg vil vite hvilke alternativer jeg har (men helst innenfor rimelighetens grenser :p ).

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min gamle CD-brenner fra Plextor fulgte det med et program som kan justere ned makshastigheten under lesing av plater, slik at den f.eks. aldri roterer fortere enn 4X selv om brenneren vanligvis kunne rotere i opptil 32X. Jeg tror det er dette de kaller "Silent Mode".

Et eksempel på en DVD-brenner fra Plextor som har Silent Mode finner du på denne linken.

Det finnes også teknologi som kan fjerne en del av støyen ved å motvirke vibrasjoner som oppstår som følge av ubalanse i platene, men jeg vet ikke hvilke produsenter/modeller som har dette innebygget, godt mulig at de fleste har det for alt jeg vet. Hvis min DVD-brenner har det, er det i såfall ikke mye å skryte av. :p

Metoden med å tvinge ned rotasjonshastigheten vil i allefall fungere bra. Nero Drivespeed høres ut som noe av det samme som det programmet Plextor tilbyr til sine enheter.

Edit: Mindre endringer i teksten.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...