Gå til innhold

Hva med Harware.no t-skjorte?

Anbefalte innlegg

Ok, Mr. Enden

Det er vel kanskje noe vi/jeg har poengtert tidligere. Greit nok at dere/hw.no er ei side om data, men dere har da ansatt en markedsansvarlig?

En med minimum bachelor innenfor markedsføring?

Om ikke så vil jeg anbefale dere til å prøve å tilknytte dere en slik person, man kan klare seg uten, men da bør man ha personer som er "naturlige" salgsmennesker, noe ikke alle geeks, freaks og nerds er .. :whistle:

Dette gjør man for å skape et image og merkevarebygging, noe hw.no har vært flinke til. Problemet er kanskje hvilke visjoner dere har..

Om dere selger hw.no-skjorte, så vil f.eks verdien av merkevaren hw.no gå ned..

Derimot arrangerer dere en konkurranse der folk kan vinne slikt, så er det noe som fremmer hw.no.

Verdien av å ha ei hw.no t-skjorte er som penger og inflasjon, flere som har det mindre verdi har den, i hw.no så snakker vi om kred..

Jeg ville aldri gått med hw.no merket om jeg visste at enhver fjortiss gikk med samme..

Så poenget mitt er, ei hw.no t-skjorte kan ha stor verdi gjennom at folk kan vinne ei slik, men ved vanlig salg er ikke dette et bra forslag..

Dette kan være en billig måte for hw.no å markedsføre seg på lan/stands eller her på hw.no i konkurranser..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen problem å få laget seg en t-skjorte med et motiv som man har designet selv.

Kan ikke tenke meg at Hardware.no vil være imot noe sånt, et foretak som ikke setter pris på gratisreklame har ikke jeg borti iallefall.

Men man må vel uansett spørre først.

Design dine egne klær: Her

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det virker som at HW.no styret har låst seg ang. å produsere / bestille t-skjorter. Ikke vet jeg hvorfor men det virker som at de ikke har forstått dette med markedsføring og at økt etterspørsel av et produkt betyr penger i kassa.

Jeg forstår faktisk ikke argumentasjonene til Enden. Jeg trodde faktisk at uten oss brukere ville ikke hw.no eksistere.

Mitt råd er å ikke avvise forslagene og ønskene som brukerene her gir. Gå heller inn for å se på saken og vær litt mer imøtekommende. Det lønner seg mener jeg. Jeg tviler veldig sterkt på at denne form for PR som t-skjorter gir vil skade hw.no. Jeg mener at en bedrift ikke kan få for mye god PR.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har prøvd å så tvil om at et slikt stunt vil ha en positiv reklameeffekt. Jeg prøvde bare å stille spørsmålet om det kanskje koster mer enn det smaker. Men denne diskusjonen er vel relativt dødfødt når vi er en gjeng med synsere som snakker om ting vi strengt tatt ikke vet nok om.

Uansett ser det ikke ut til at hardware.no har den store interressen av t-skjorteproduksjon, og dermed er grunnlaget for hele diskusjonen borte :)

Lenke til kommentar

Ser ut som hw.no ikke helt har fått med seg priser på trykking osv....reklame...osv...men men...her går hw.no glipp av en lettjent måte å få masse reklame på, tenk dere selv...1000stk som går rundt til sommeren med hw.no t-shorte...er ikke verdt noe så vet ikke jeg...her er jo folkene tilogmed villig til å betale for den..... :cool:

Lenke til kommentar

Er ikke HW.no interessert så er dem ikke det. Forstå seg på det dem som kan. :nei:

Dette vil ikke koste dem noe. Jeg ville ha prøvd dette stuntet og sett hvilken effekt det vil gi. Spennende ville det ha vært uansett. Håper at noen i styret kan komme og gi oss en god begrunnelse på hvorfor ikke de vil prøve dette. Det vil uansett ikke bli noe særlig arbeid for HW.no da produkjonen blir satt bort og vi kan betale for t-skjortene på forskudd.

Hvis ikke Enden er beslutningstageren så inviterer jeg den eller de som kan si noe om dette hit til tråden. Hadde vært glad for det. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøper gjerne en T-skjorte med en HW.no-logo på :)

Jeg ville hatt en helt "clean" som noen sa før her, altså ensfarget med en liten logo frampå, elns.

www.eurofoto.no <-- De selger jo skjorter med valgfritt motiv. En organisasjon jeg vet om fikk skjorter med logoen sin på gratis, mot at eurofoto fikk ha en ganske stor logo bakpå. Dette er kanskje ikke så veldig aktuelt, men jeg kan i alle fall gå god for trykkekvaliteten, etter 8-10 vask er det enda ikke verken farge- eller stoffendringer, i tilfelle det er aktuelt å kjøpe...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv 3 t-skjorter + en caps til guttungen av overklokking.no og er kjempefornøyd. De er i glimrende kvalitet og etter min mening stilige :)

Slik jeg ser det så har hw.no en offisiell logo øverst til venstre på sida her, men jeg skulle gjerne visst om jeg kunne ha brukt den til å lage meg en t-skjorte? Dersom hw.no ikke er interessert i å starte noen produksjon av disse t-skjortene så hadde det vært greit om dem kunne ha gitt noen retningslinjer for hvordan en slik t-skjorte burde ha sett ut. Da kunne vi ha printet ut en logo og fått laget noen t-skjorter.

Når det er sagt så er jeg forsåvidt litt uforstående til hvorfor hw.no på død og liv ikke vil ha slike reklameartikler? Så lenge man lager slikt i skikkelig kvalitet så vil man få god reklame av det uansett. Nå er jeg klar over at hw.no ikke er en gjeng med markedsførere, men trenger man å være det? Slik jeg ser det så trenger man en t-skjorte, et trykk og et trykkeri.......og så er det bare å trykke på knappen ;)

Litt enkelt sagt, men i prinsippet så er det ikke så langt ifra. Lag en logo, ta inn forhåndsbestillinger med forbehold om kansellering dersom det er for lite antall, og send en ordre til et trykkeri. Halve Norge har jo småklubber som springer rundt med sine egne logoer på t-skjorter og dersom dem klarer det så burde vel norges største forum for data klare det?

........

En annen ting jeg kom på. Dersom hw.no ikke vil lage en t-skjorte eller noen bestemt logo for dette, er det dermed sagt at ingen får lage det heller? Eller er det da slik at jeg kan lage min egen t-skjorte akkurat slik som det passer meg? (er ikke det jeg vil da, men spør av nysgjerrighet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...