Gå til innhold

VNCserver - Ubuntu - > XP

Anbefalte innlegg

Har lagt inn VNCserver i min helt ferske installasjon av siste versjon av Ubuntu. Når jeg starter serveren som root klarer jeg fint å koble til root-desktopen fra min XP-maskin, men når jeg starter serveren fra min vanlige bruker streiker den litt. Jeg klarer å koble til og alt, men når vinduet kommer opp viser det bare masser av små hvite og svarte prikker/"snø". Noen som kan ha en anelse om hva problemer kan være?

Noe annet jeg lurer på er om responstiden over vncserver skal være et par sekunder over lokalt lan? Når jeg f.eks høyreklikker kommer menyen opp 2-3 sekunder etter at jeg har trykket. Blir rimelig irriterende etter hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd VNCserver, men jeg synes 2-3 sekunder høres mye ut. Hvilke type nett kjører du? WLAN, 10 eller 100 Mbps?

Når det gjelder å starte VNCserver som en vanlig bruker, kan det være det står noe i config-filen ang. serveren kjørt som bruker?

Lenke til kommentar

FIkk det til etter tipset fra objorkum, men er fremdeles treg responstid. Sitter på lokalnett mellom maskinene, men den bærbare har "bare" 11mbit, mens linuxmaskinenhar 100mbit.

Endret av ZerBox
Lenke til kommentar

vnc vil fremstå som tregere enn foreksempel XDMCP ja.

11 mbit er mindre enn 100 mbit (elementær matematikk). I tillegg har man den leie effekten at effektiv båndbredde igjen er betraktelig mindre enn 11 mbit...

sett deg i iptraf og sjekk hva du får til av hastigheter over trådløsnettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...