ZerBox Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Har lagt inn VNCserver i min helt ferske installasjon av siste versjon av Ubuntu. Når jeg starter serveren som root klarer jeg fint å koble til root-desktopen fra min XP-maskin, men når jeg starter serveren fra min vanlige bruker streiker den litt. Jeg klarer å koble til og alt, men når vinduet kommer opp viser det bare masser av små hvite og svarte prikker/"snø". Noen som kan ha en anelse om hva problemer kan være? Noe annet jeg lurer på er om responstiden over vncserver skal være et par sekunder over lokalt lan? Når jeg f.eks høyreklikker kommer menyen opp 2-3 sekunder etter at jeg har trykket. Blir rimelig irriterende etter hvert. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Har ikke prøvd VNCserver, men jeg synes 2-3 sekunder høres mye ut. Hvilke type nett kjører du? WLAN, 10 eller 100 Mbps? Når det gjelder å starte VNCserver som en vanlig bruker, kan det være det står noe i config-filen ang. serveren kjørt som bruker? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 GNOME har jo innebygd VNC-server. Det har KDE òg. Bruk den. Applications > Desktop Preferences > Remote Desktop Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) FIkk det til etter tipset fra objorkum, men er fremdeles treg responstid. Sitter på lokalnett mellom maskinene, men den bærbare har "bare" 11mbit, mens linuxmaskinenhar 100mbit. Endret 22. mars 2005 av ZerBox Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Prøv fra ethernet, da... Jeg mistenker at det trådløse kan senke hastigheten betraktelig... Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 ja, logisk nok vil det bli mindre hastighet når man bruker trådløst nett, vet ikke hvorfor, men det blir visst bare slik. merker det selv også. Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Jeg vet ikke helt, men jeg tror 11 mbit er mindre enn 100 mbit. Det kan være en grunn til at man får mindre hastighet. Eller hva sier du wil? Håper på mange svar. Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Vil bare legge til at jeg har brukt XDCMP med trådløst 11mbit og det fungerte like bra som om jeg har brukt kabel, eller jobbet lokalt. Om VNC bruker/krever mer båndbredde vet jeg ikke siden jeg har aldri brukt det. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 vnc vil fremstå som tregere enn foreksempel XDMCP ja. 11 mbit er mindre enn 100 mbit (elementær matematikk). I tillegg har man den leie effekten at effektiv båndbredde igjen er betraktelig mindre enn 11 mbit... sett deg i iptraf og sjekk hva du får til av hastigheter over trådløsnettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå