Gå til innhold

Faktasider på Ok.no

Anbefalte innlegg

For å hjelpe de som ikke kan alt om strøm og termiske egenskaper, syntes jeg dere kunne laget et par websider som har fått fast plass på framsia.

Ei side om elektrisitet, ohm's lov og hvor godt hvilket metall leder strøm o.l

Tabeller og forklaringer på hva som er hva.

Og

Ei side om termiske egenskaper til metaller og vesker, tabeller og forklaringer på hva som er hva.

Selvfølgelig ikke noe superavansert, men slik at vi ved hjelp av de sidene kunne noen enkle beregninger, og finne ut om en eller annet metall vil duge til ditt eller datt o.l

PumpAction

[ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-06-29 21:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte på no lignende selv. Et web-basert verktøy som kunne ligge på ok.no for å regne ut hvilken motstand en trenger for å koble til en diode, eller for å få ei vifte til å gå på ei bestemt fart osv. Det hadde vært kjekt for oss som ikke kan noe om elektronikk...

Lenke til kommentar

Akkurat noe slikt jeg tenkte på.

Pass på dere har pålitelige kilder da!!

De har vel elektroteknikk og/eller elektronikk bøker på biblioteket. Ville ikke satsa på noe fra ei privat hjemmeside ihvertfall.

Ellers kjenner dere kansje noen som går på noe GK elektro, trur det er de beste bøkerne å få informasjon fra, med tanke på at det er hjelpemidler ment for de som overhode ikke kan noe elektro.

Si ifra om dere vil låne ei GK

elektronikk/elektroteknikk bok!

Hvis dere bestemer dere for å lage de sidene syntes jeg ikke det bare skulle være en "kalkulator".

Mener dere kunne lagt ut formlene og forklaringer og slik så en kan skjønne hvorfor det blir slik, ganske enkelt egentlig hvis det bare blir basic's lissom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...