Ed Hunter Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Nåja, vil nok sei at Cambridge er i superbudsjettklassen mens NAD i budsjettklassen... Men nok om det! Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Har kansje med hva man er vant til.. Han jeg kjøpte hadde nok et anlegg som har en nypris på opp i mot 200k.. Når man er vant til et anlegg på 200k så har man rett til å si at NAD var noe dritt.. Men i superbudsjettklassen, som det tross alt er snakk om her, vil jeg påstå at NAD er veldig bra. Har selv C320 Bee og vet hva den er god for. I tillegg så har Proson C90 to 10"x2 og det tror jeg NAD vil drive bedre enn Cambridge. Men det er bare hva jeg tror. Alle har rett til å si sin egen mening (uansett eiendeler, yrke, utdanning, formue, lønn, rase, hudfarge eller fasong osv). Selv om den er langt borte fra feks naboens mening. Nå tror ikke jeg Proson C90 er så veldig detaljerte høytalere. Har selv Proson center (Reality 52 SA), og der hører jeg ikke forskjell på EC og JVC.. Dette blir bare en gjetting, men : Når det gjelder lydtrykk, så holder jeg kansje en knapp på Nad. Når det gjelder lydkvalitet, så holder jeg en knapp på Cambridge Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 (endret) "Dette blir bare en gjetting, men : Når det gjelder lydtrykk, så holder jeg kansje en knapp på Nad. Når det gjelder lydkvalitet, så holder jeg en knapp på Cambridge " Enig! Men den aller beste måten å finne ut hva man skal kjøpe er: å prøve selv. Endret 25. mars 2005 av bjarne88 Lenke til kommentar
FM Skrevet 25. mars 2005 Del Skrevet 25. mars 2005 Nåja, vil nok sei at Cambridge er i superbudsjettklassen mens NAD i budsjettklassen... Men nok om det! Nå var det vel snakk om to forsterkere som kostet det samme da. Men nok om det! Alle har rett til å si sin egen mening (uansett eiendeler, yrke, utdanning, formue, lønn, rase, hudfarge eller fasong osv). Selv om den er langt borte fra feks naboens mening. Joda, men du forstår vel hva jeg mener. NAD er, objektivt sett, ikke dritt i budsjettklassen. Det vil jeg påstå. Dette blir bare en gjetting, men :Når det gjelder lydtrykk, så holder jeg kansje en knapp på Nad. Når det gjelder lydkvalitet, så holder jeg en knapp på Cambridge Joda, det kan godt være dere har rett. Men vil bare poengtere at forsterkeren skal drive 4 10" og derfor trenger en del power. Tviler også på at det er NAD'n som er flaskehalsen når det gjelder lydkvalitet i et anlegg med Proson til 1k. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 (endret) Har selv noen Proson høytalere... (husker ikke navnet, og har de ikke her jeg er nå, men bak står det 300 watt, også er det 2x 10" i hver... Prisen var vel mellom 6 000 og 10 000, men er overrasket over mindre Proson'er og ) Kjempefornøyd, så Proson Trur nok du vil få mer ut av Cambridge'n i dette tilfellet.. (veldig min mening så ikke ta meg personlig hvis dere er uenige ) Endret 26. mars 2005 av Pluggen Lenke til kommentar
FM Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Trur nok du vil få mer ut av Cambridge'n i dette tilfellet.. (veldig min mening så ikke ta meg personlig hvis dere er uenige ) Ser ut som jeg blir ganske så kraftig nedstemt her. Bare for å ha alt på det rene, er det denne dere alle anbefaler? Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Ja det er den vi har snakket om. Cambridge er også(som Nad) ganske konservative med watten.Men tror dette blir en smaksak hva man liker. Lenke til kommentar
FM Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Ja det er den vi har snakket om. Cambridge er også(som Nad) ganske konservative med watten.Men tror dette blir en smaksak hva man liker. Ok. Jeg er blitt så inspirert av denne diskusjonen og derfor skal jeg til HiFi-klubben en av de nærmeste dagene for å sammenligne begge forsterkerne. For å finne ut hvilken som er best. Ikke det at jeg skal kjøpe noe, men bare for å finne det ut. Trådstarter: Har du funnet ut av noe nå? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Skal sjøl sjekke ut Cambridge forsterker, men ikkje i den prisklassen Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Gi oss tilbakemeldinger da:) Spennende! Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Heheh,, Kjøpte Subwoofer og to høytalere, 32 w. Merket er Tower. For 200 kr, kjøpte fra Pakistan! Tower, Spiller drit bra!!!! Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Joda, det kan godt være dere har rett. Men vil bare poengtere at forsterkeren skal drive 4 10" og derfor trenger en del power. Tviler også på at det er NAD'n som er flaskehalsen når det gjelder lydkvalitet i et anlegg med Proson til 1k. Nå har ikke proson veldig avanserte delefilter.. Tror de er veldig lette å drive pga av ekstremt lite delefilter. Det teller egentlig mer hvor mange ampere, enn hvor mange watt.. Lenke til kommentar
FM Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Det teller egentlig mer hvor mange ampere, enn hvor mange watt.. Jeg har aldri sagt noe annet. Skal sjøl sjekke ut Cambridge forsterker, men ikkje i den prisklassen Vil du dele med oss andre hvilken det er? Og hvilke høyttalere skal den drive? Heheh,, Kjøpte Subwoofer og to høytalere, 32 w. Merket er Tower. For 200 kr, kjøpte fra Pakistan! Tower, Spiller drit bra!!!! Kjøpte fra Pakistan? Høres interessant ut. 200 kroner og spiller drit bra. Hmm , det skal jeg høre før jeg tror på. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Personlig har jeg Proson hfc10 og en jvc 2x100w(til 2000) som pc-anlegg og det kommer ganske grei lyd for å være så billig og for å være jvc:P OG det trykker ganske greit også. Så det kommer nok god( lyd(kanskje ikke i entusiastens verden) uansett hvilken forsterker du velger. Jeg mener, mange er jo fornøyd med et pcanlegg til 500 kr, som scaelo her.. Og lyd til 4000 blir mye bedre! Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Heheh,, Kjøpte Subwoofer og to høytalere, 32 w. Merket er Tower. For 200 kr, kjøpte fra Pakistan! Tower, Spiller drit bra!!!! Kjøpte fra Pakistan? Høres interessant ut. 200 kroner og spiller drit bra. Hmm , det skal jeg høre før jeg tror på. Jeg synes den spiller topp, kanskje ikke de beste, men spiller heftig bass og lyd. 200,- kroner bare! Kunne lagt til 100 lapp til så bedre, men dt er 1500,- pakistanske rupee da, det er en del for de folka der, de har kanksje det som månedslønn for de fleste arbeidere? Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Har lånt et forsterkersett(Parasound Halo) til kroner 40 000,- i påska,er veldig skuffet over lydkvaliteten.IKKE kjøp det! Endret 27. mars 2005 av egmur Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har lånt et forsterkersett(Parasound Halo) til kroner 40 000,- i påska,er veldig skuffet over lydkvaliteten.IKKE kjøp det! Hvilke høytalere prøvde du forsterkeren på da? Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Så det kommer nok god( lyd(kanskje ikke i entusiastens verden) uansett hvilken forsterker du velger. Jeg mener, mange er jo fornøyd med et pcanlegg til 500 kr, som scaelo her.. Og lyd til 4000 blir mye bedre! Det kommer ikke god lyd uansett hvilken forsterker du har.. Men det spørs om du har bra nok høytalere til å merke at det er forskjell. Noen syns kansje en litt trimma moped går fort. Men det er ingenting i forhold til en bil. Eller en MC.. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Vil du dele med oss andre hvilken det er? Og hvilke høyttalere skal den drive? Snakker om skikkelig budsjett HiFi her, har landet på forsterker+cd-speler iallefall, høgtaler er litt meir usikker på, tenkte på dali concept 2 eller b&w dm303 eller gale 3040. Denne artikkelen synes eg var ærlig og gjorde utslaget Budsjettet er trangt Endret 27. mars 2005 av Ed Hunter Lenke til kommentar
FM Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Vil du dele med oss andre hvilken det er? Og hvilke høyttalere skal den drive? Snakker om skikkelig budsjett HiFi her, har landet på forsterker+cd-speler iallefall, høgtaler er litt meir usikker på, tenkte på dali concept 2 eller b&w dm303 eller gale 3040. Denne artikkelen synes eg var ærlig og gjorde utslaget Budsjettet er trangt Jeg har veldig sansen for det oppsettet der. Og nå koster A300 + D300SE bare 2.5k. Veldig mye forsterker og cd-spiller for pengene. Jeg ville, i tillegg til de høyttalerne du har på listen, også hørt på denne fra hifi-centeret. Tror kanskje forsterkeren kommer til kort, men jeg ville i alle fall gitt den en sjangs. Nå skal det sies at jeg ikke har hørt høyttaleren selv, men etter positiv omtale i lyd og bilde ville jeg hatt den med i vurderingen. Hvilken høyttaler som er best av Dali Concept 2 og Gale 3040 er jeg veldig usikker på. Du får nesten bare ta med noen cd-er du liker og kjenner veldig godt og høre. Når det gjelder B&W 303 så har jeg ikke anlegg for å uttale meg. Tror det har noe med at HiFi-klubben i Bergen liker bedre DM600-serien. 303 blir litt satt i skyggen av nevnte seriens billigste alternativer tror jeg. Lykke til med HiFi-kjøp i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå