Gå til innhold

Kjøp av nye fronhøytalere og forsterker...

Anbefalte innlegg

hei...

har tenkt å bytte ut de gamle høytalerene og anlegget her..

Det jeg har behov for er en god forsterker og to fronthøytalere i første omgang.

Det er bare et problem, jeg har lite penger. Noen som kan anbefale noe som er så billig og bra som mulig?

Er eltax noe bra?? Tenkte på disse, men har ikke mye greie på sånt her... :no:

Endret av boss3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eltax er bare billig greier. Hørt på de selv, og det var ikke noe særlig bra lyd i de. Velg heller ett kjent merke.

Jeg er ikke noe audiofil freak :p , men har hørt folk snakke fint om disse

Du skriver du har lite penger. Ville vært fint om du hadde skrevet hvor lite penger du har, det gjør det litt lettere for oss å finne annlegg til deg. :)

Lenke til kommentar

Når du skal se etter høyttalere må du faktisk være litt merkefiksert! :p

Audio Pro er Svenskenes stolthet innenfor HiFi! Om du vil være lit upatriotisk (:roll:) er det noe å gå for! De har høyttalere i din prisklasse med sinnsyk dynamikk og ren og fin lyd! Skal selv kjøpe Audio Pro høyttalere..

Lenke til kommentar

yo!

sorry at det har tatt litt tid...vært busy u know..

men hadde tenkt på høytalere i prisklassen 1500-2000....

har null peiling på forsterkere, men det kan se ut til at jeg beholder den jeg har, i og med at det er greit å bruke litt mer enn et par tusinger på forsterker ;)

blir vel kanskje et par proson høytalere :p

Endret av boss3
Lenke til kommentar
På hifiklubben.no blir cambridge solgt.. Vetikke hva som er anbefalt men du får nok lyd uansett.. Den største Cambridgen(stereo) på hifiklubben koster 3k og har 2x100w i 4ohm..Den duger vel.

Til den prisen vil jeg også anbefale NAD C320BEE. Mye kraft for pengene!

Lenke til kommentar
På hifiklubben.no blir cambridge solgt.. Vetikke hva som er anbefalt men du får nok lyd uansett.. Den største Cambridgen(stereo) på hifiklubben koster 3k og har 2x100w i 4ohm..Den duger vel.

Til den prisen vil jeg også anbefale NAD C320BEE. Mye kraft for pengene!

Men kansje ikke så bra lyd...

Har ikke testa verken NAD eller Cambridge..

Men han jeg kjøpte høytalerne av, sa rett ut at NAD var noe dritt..

Testa JVC reciveren min på høytalerne, var ikke mye å skryte av det heller. Grumsette og difus lyd..

Lenke til kommentar

Blir litt forvirret når eg ser ein Sony forsterker med 2 x 100W til 2000 kr, mens

på hifiklubben f.eks, koster det opp mot 3000 kr for 2 x 50W.

Har lest at det har noko om korleis du rekner effekten, at den er kontinuerlig

eller DIN eit-eller-anna?

Viss nokon gidder å kjapt ta for seg forskjellen på Sony og den gjengen opp mot

hifiklubben sine merker f.eks hadde det vært knall!

Skal ikkje stjele posten din ;)

Bare låne litt...

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Jeg vil vel si det er tre ting du betaler for når du kjøper forsterker. Watt, Lydkvalitet, Strømstyrke, så betaler du litt for design/merke)

Jeg har 2 forsterkere. En Electrocompaniet ECi4 til 20000 og en JVC surr. reciver til ca 2000.

ECn har 2*120W i 8 ohm og kan levere 80A

JVCn har 5*100 watt i 4 ohm aner ikke hvor mye strøm den klarer.

Det er STOR forskjell på lydkvaliteten på de to forsterkerne.

Men igjen, er det ikke noe vits å kjøre en god forsterker på dålige høytalere.

Lenke til kommentar
Blir litt forvirret når eg ser ein Sony forsterker med 2 x 100W til 2000 kr, mens

på hifiklubben f.eks, koster det opp mot 3000 kr for 2 x 50W.

Har lest at det har noko om korleis du rekner effekten, at den er kontinuerlig

eller DIN eit-eller-anna?

Viss nokon gidder å kjapt ta for seg forskjellen på Sony og den gjengen opp mot

hifiklubben sine merker f.eks hadde det vært knall!

Skal ikkje stjele posten din ;)

Bare låne litt...

Vel. Watt er det snakket mye om på dette forumet. Jeg er ingen ekspert, men kan si så mye som at det mange merker oppgir en type watt som ikke er sammenlignbart med en annen. NAD'n jeg linker til har, som du sier, 2x50 watt kontinuerlig i 8ohm. I 8 ohm dynamisk har den 2x110. Musikk er dynamisk. Musikk er lyd og ikke en haug med tall. Nok om det.

Men kansje ikke så bra lyd...

Har ikke testa verken NAD eller Cambridge..

Men han jeg kjøpte høytalerne av, sa rett ut at NAD var noe dritt..

Testa JVC reciveren min på høytalerne, var ikke mye å skryte av det heller. Grumsette og difus lyd..

Da er i så fall meg og han du kjøpte høyttalerne dine av uenig. Jeg har bare gode erfaringer med NAD. Som sagt før: Det er mye effekt og power du får for pengene, men den spiller ikke så gale ellers heller. Og i alle fall når vi ser hvilken prisklasse og hvilke høyttalere det er snakk om.

Tips til trådstarter: Hør selv! Sammenlign NAD og Cambridge. Velg det du liker best.

Endret av FM
Lenke til kommentar

Da er i så fall meg og han du kjøpte høyttalerne dine av uenig. Jeg har bare gode erfaringer med NAD. Som sagt før: Det er mye effekt og power du får for pengene, men den spiller ikke så gale ellers heller. Og i alle fall når vi ser hvilken prisklasse vi er i.

Tips til trådstarter: Hør selv! Sammenlign NAD og Cambridge. Velg det du liker best.

Har kansje med hva man er vant til..

Han jeg kjøpte hadde nok et anlegg som har en nypris på opp i mot 200k..

Men det er store forskjeller på lydkvalitet på forsterkere. Og du hører ikke forskjellen før du har noen høytalere som er gode.

Du kan prøve Nad og cambridge på Dali euphonia(Ganske detaljert høyttaler, men ikke så detaljert og avslørende som dynaBel Euforia)

BTW : det er VELDIG viktig å lytte selv, og finne ut hva du liker. Noe jeg selv har erfart. Du må velge etter DIN musikk smak og DITT øre. Om du kom å hørte på anlegge mitt, så kan det tenkes du ikke syns det er noe særlig. Selv om jeg er storfornøyd med anlegge, bortsett at CD-spilleren kunne vært mer detaljert (Kan vel tenkes jeg oppgraderer med en DAC).

Lenke til kommentar
Har kansje med hva man er vant til..

Han jeg kjøpte hadde nok et anlegg som har en nypris på opp i mot 200k..

Når man er vant til et anlegg på 200k så har man rett til å si at

NAD var noe dritt..

Men i superbudsjettklassen, som det tross alt er snakk om her, vil jeg påstå at NAD er veldig bra. Har selv C320 Bee og vet hva den er god for. I tillegg så har Proson C90 to 10"x2 og det tror jeg NAD vil drive bedre enn Cambridge. Men det er bare hva jeg tror.

Endret av FM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...