pelsdyret85 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Man får ikke en Yamaha 9.9 i V-Max. De er 15Hk orginalt. Ehm, koffor står det 9,9 på deksele då? De e sånn at hk avgifta e betalt so de e bare og trimme i vei Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Nå har jeg bare disse å velge mellom http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...eH2537923&pos=1 http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...H2625247&pos=72 Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Ta den nederste. Jeg ville vertfall valgt den. Den er nyere, og holder vel muligens lengre da. Mindre slit på motoren osv. Prisen er jo noenlunde høyere, men jeg ville sagt det er verdt det. Hobby båtene holdes veldig bra i pris også. Har en venn av en venn som hadde en Hobby båt, og han kjøpte den for 20 000, solgte den for 30 000. Brukanes det. Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 hmm..........noen som vet hvor bare den går med 9,9(15) hk Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Ring og spør forhandleren Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 27. april 2005 Forfatter Del Skrevet 27. april 2005 hmm..det gikk ikke sende mail til de Kan noen andre teste om det går?? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Det fikk til den nederste, men den øverste anonnsen var sletta. Din e-post-melding er sendt til mottaker. Edit: Grunnet stor pågang på mail siden kan vi desverre ikke svare alle, det beste er og ta kontakt med oss på telefon. Det beste er vist å ringe dem. Endret 27. april 2005 av paroa Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Ja...Da har jeg funnet meg en båt.. Denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/detail.pl?nr=724461 Hva burde jeg gi for den? jeg tenkte kanskje 13tusen men jeg vet ikke om det er for mye eller for lite. Er litt blank på båter Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 (endret) litt vanskelig å sei, der står jo ikkje kala modell motoren er.. har du peiling? Edit: såg der var bilder av den no.. grei motor det i grunnen, prøv og prute den til 10tusen.. Endret 3. mai 2005 av alexsnader Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 3. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2005 Skal teste på det du Jeg kan kjøpe en cleaver propell også som gjør at den går fortere Den kommer til å bli kjøpt mellom 20.Mai og 26.Mai Noen som vet hvor jeg kan finne kart over skjær og slikt med flesland og Hjellestad i Bergen Lenke til kommentar
total Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Noen som vet hvor jeg kan finne kart over skjær og slikt med flesland og Hjellestad i Bergen Du trenger et Båtsportkart, dette får du hos flere bokhandlere i Bergen Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Hei igjen! Nye nyheter: Jeg har ringt fyren som eier båten og han vil altså ha 15k for denne båten. Forresten alexsnader: Motoren er en 95 mod Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Sei du e villig til og gje han 13000 for den då! lengre strekke du deg ikkje! Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Ok! skal også prøve på det du hmm.. Er det noen som gidd å skjekke om det er noen ledige båt plass på Hjellestad eller Fleslandsbryggen i Bergen. Det hadde vært en stor tjeneste Kommer til å kjøpe om en ca 16-17 dager nå Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 ska like og prøve den riben som går i 28knop med 15hk! det skjer ikke.. winrace som er den raskeste serieproduserte båten (riktig nok som er lov å ha 25hk på) går i 27-28knop med tohatsu 18hk. ingen motor som slår den orginal. om den båten er 6fot eller liknende, skal ikke jeg understreke det jeg skriver. men som 13foter er winrace den raskeste serieproduserte båten. (er ikke uten grunn til at det er 2 racing klasser med denne båten i Norge.) om du blir stoppet i en winrace med 15hk? JA! mest sannsynlig. men boten er ikke på mer enn 500kr. (var jaffal det da jeg fikk den i sommeren 04) skal du har en litt mer praktisk og stødigere båt, vil jeg anbefale Bever 350. med en 15hk suzuki går denne i ca 23knop. den tar GH11 LS akkurat på toppfart, den kjører like fort som With 385 med 18hk tohatsu (12fot IKKE 10fot) 10foteren til with flekker ganske enkelt Beveren, men beveren er mye mer behagelig på bølger. (With og GH slår) bever 350 kjører også akkurat likefort som pioneer 12. beveren er også stødigere enn with og GH når båtene ligger stille. Bever er også vesentlig billigere, og blir produsert i Arna utenfor Bergen. men skal du ha en båt som ser fet ut, og som du kan ha når du fyller 16, og vil kjøre fortere. som er stabil, og rask anbefaler jeg Hurricane. winrace kan man ikke ha noen med seg i. i tilfelle sitter man sykt trangt. anbefales IKKE for folk som er over 185cm. men winrace er den mest suverene båten på fart. (et tips, ikke sett 15hk på en pioneer 8/235. det går gale!) Lenke til kommentar
total Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (et tips, ikke sett 15hk på en pioneer 8/235. det går gale!) :!: hehe... det var nok ikke særlig smart, nei... Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) ska like og prøve den riben som går i 28knop med 15hk!det skjer ikke.. winrace som er den raskeste serieproduserte båten (riktig nok som er lov å ha 25hk på) går i 27-28knop med tohatsu 18hk. ingen motor som slår den orginal. om den båten er 6fot eller liknende, skal ikke jeg understreke det jeg skriver. men som 13foter er winrace den raskeste serieproduserte båten. (er ikke uten grunn til at det er 2 racing klasser med denne båten i Norge.) om du blir stoppet i en winrace med 15hk? JA! mest sannsynlig. men boten er ikke på mer enn 500kr. (var jaffal det da jeg fikk den i sommeren 04) skal du har en litt mer praktisk og stødigere båt, vil jeg anbefale Bever 350. med en 15hk suzuki går denne i ca 23knop. den tar GH11 LS akkurat på toppfart, den kjører like fort som With 385 med 18hk tohatsu (12fot IKKE 10fot) 10foteren til with flekker ganske enkelt Beveren, men beveren er mye mer behagelig på bølger. (With og GH slår) bever 350 kjører også akkurat likefort som pioneer 12. beveren er også stødigere enn with og GH når båtene ligger stille. Bever er også vesentlig billigere, og blir produsert i Arna utenfor Bergen. men skal du ha en båt som ser fet ut, og som du kan ha når du fyller 16, og vil kjøre fortere. som er stabil, og rask anbefaler jeg Hurricane. winrace kan man ikke ha noen med seg i. i tilfelle sitter man sykt trangt. anbefales IKKE for folk som er over 185cm. men winrace er den mest suverene båten på fart. (et tips, ikke sett 15hk på en pioneer 8/235. det går gale!) Du kan godt Quote det du svara på..ser litt rotete ut når du bare skrive ned masse rart. fyst lurte eg på ka i svarte du styre me blir litt tongvint og sitte og lese heile tråden for og finne spørsmåla ska like og prøve den riben som går i 28knop med 15hk!det skjer ikke.. RIB? kor henne? ser ut som plast for meg.... eller e det fenderane på sidene du tenke på? :!: Du ser no at det er en askeladden! Endret 6. mai 2005 av alexsnader Lenke til kommentar
trulskromke Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hei! Jeg skal kjøpe båt til sommeren...Det må være en 9,9hk motor er 14 år. Jeg tenkte selv på en winrace. Men den er 13 fot .Tror dere noen båt politi ville reagert på det når båten er så pass liten. hvis du ikke kjører som en gris pleier ikke politiet å bry seg noe serlig om det... Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Ok... Men nå har jeg noen spørsmål her 1. Tror dere båten vil toppe 28 knop? 2. Er ikke de fleste 9,9(15)hk motorene skamkjørt? 3. Hva koster det sånn ca å leie/ kjøpe båtplass? 4. Hvordan er det med retning mot bølger i høy fart, komme skrått mot de, rett på eller hva? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) 1: trur ikkje den går 28 knop nei.. vil tippe en 23 - 25.. 2:Kjem jo heilt ann på kenn som har kjørt, om det e små onga som har gjett full gass heile tida, eller det e noken som har hat vet og masje den ned... 3: Trur ikkje det e so gale.. kjem jo ann på! 4: Trur den vil ta Normale bølger fra alle kanta ja, Det e jo tross alt en askeladden! Endret 6. mai 2005 av alexsnader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå