LeviTedder Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei (min første post her, og håper jeg er på riktig forum) Jeg har en Silent Tower CPU-kjøler, og den kjøler ganske bra. Men vifta bråker for mye på den. Da jeg kjøpte den ble den oppgitt til 21 dB, men leste nettopp at den var nærmere 31 dB i realiteten. Jeg kjører den på 60% når temperaturen er under et visst nivå. Når jeg setter igang noe prosessorkrevende, så går den opp til 100% og da synes jeg den bråker for mye. Jeg har derfor lyst til å bytte vifta. Men kan jeg benytte hvilken som helst vifte i størrelsen 92x92x25 ( som den som står på)? Som feks denne, eller denne. Eller andre som dere kan foreslå. Jeg har et billig Qtec kabinett med strømforsyning, som ikke hjelper hverken på kjøling eller lyd. Skal derfor bytte til dette (Arctic Cooling T1), som virker bra til å være så rimelig. Bør jeg plassere vifta på kjølern slik at den suger luften utenfra bakfra og mot hardisken, og igjen stige opp og ut i bakkant. Eller bør den suge luft fra inni maskinen og blåse ut i bakkant? Hvis dere skjønner hva jeg mener Takker Levi Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jada skal gå bra det å bytte vifte, men husk at for å flytte mye luft vil det alltid komme en del støy. Men om eg ikke husker feil kan du ha to vifter på den kjøleren. Er en produsent som lager bra vifter som støyer litt mindre enn andre på samme db, flytter litt mer luft. Men eg husker ikke navnet i farten, var og dyrere? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei (min første post her, og håper jeg er på riktig forum) Hei, og velkommen til forumet. Øverst i CPU-kategorien finner du en sticky/annonsering som forteller deg at spørsmål om kjølere ikke hører hjemme der, men i "Kjøling - luft". Disse stickyene er alltid lurt å lese før man poster. Jeg skal flytte tråden til riktig kategori. Lenke til kommentar
LeviTedder Skrevet 23. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2005 Ok, beklager at jeg ikke fant riktig forum. Egentlig så finner jeg fortsatt ikke riktig forum fra forum.hardware.no, men det er vel jeg som blingser (finner rett og slett ikke Overklokking forum).... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå