chod Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Hei eg har Dev-c++ og lurer på om nokon veit korleis eg kan lage eit prorgam som gjer at cd rommen (D:) går inn og ut 10 ganger og etter det så restarter datamaskinen. Eg skal spele nokon andre eit puss og treng å vite detta Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hvorfor ikke bare bruke et superkult program som f.eks. Back Orifice eller NetBus? Hvis ikke kan nok et søk på MSDN hjelpe deg. Vær oppmerksom på at dersom du kjører programmet på en annen persons datamaskin uten vedkommendes tillatelse, vil du kunne få juridiske problemer. Spørsmålet ditt er for øvrig plattformspesifikt, og hører mest hjemme under Programmering->Windows. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Min tanke til Myubis innlegg var; Er det altså ikke mulig å programmere en liten snutt som kan få CD-ROMen til å ejecte et visst antall ganger, for deretter å reboote? Å få det programmet kjørt ufrivillig i et linux-miljø, dét er en helt annen sak. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 I linux finnes det kommandoer for slik: eject og reboot. Man kan kjøre slike kommandoer fra et C++ program (vha. exec() tror jeg). Problemet er om man har rettigheter til å gjøre slikt. Å gjøre det på en lokal arbeidsstasjon der du selv er logget inn burde gå greit. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Min tanke til Myubis innlegg var; Er det altså ikke mulig å programmere en liten snutt som kan få CD-ROMen til å ejecte et visst antall ganger, for deretter å reboote? Selvfølgelig er det mulig. Sannsynligvis er det ganske lett også. Hva var det jeg skrev som ga inntrykk av at det ikke er mulig..? Hvis jeg ordla meg upresist, beklager jeg. Lenke til kommentar
Mantion Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det er mulig og jeg har gjort det, orker ikke forklare alt men her er det du trenger: include winmm.lib i linkeren din Åpne: mciSendString("set CDAudio door open", NULL, 0, 0); Lukke: mciSendString("set CDAudio door closed", NULL, 0, 0); For å skru av PCen system("shutddown -s -f -t 30 -c \"Muhahaha\""); For at den skal lukke åpne CDromen 10 ganger setter du det bare i en loop. MENNE, lykke til Mantion Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 lenge siden jeg har laget programmer i windows, men jeg synes jeg husker ExitWindows(0, 0); eller ExitWindowsEx(something); noe sånt. fråga msdn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå