Gå til innhold

Inspiron XPS 2 nå på dell.no

Anbefalte innlegg

rammen deres er ihvertfall etter mitt ståsted OVERPRISET2k, kan jeg handle virkårlig ram fra en nettleverandør og sette den inn eller er det mer avansert enn som så? Hvilken type ram anbefaler dere i såfall?

Spørs hvor mye du skal ha. Skal du ha 1 gig så husk at Dell ofte har dobbelt ram gratis, det vil si at du får 2x512 for samme pris som 2x256. Men det gjelder ikke for 2 gig, skal du ha det så kjøp det et annet sted.

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel å oppgradere til 1 gb koster 3700 kr mer, jeg har sett på ulike nettleverandører og ser at f.eks datakjeden har et stort utvalg f.eks koster 1 kingston kit med 2gb 2600kr, Når jeg har sett rundt omkring så har jeg sett av de ulike ram typene har ulik Produktformfaktor f.eks så har kingston kitet Produktformfaktor DIMM 240-pin , har dette noe å si eller passer alt?

Lenke til kommentar

Ser ut som denne tråden har sklidd ut til en genrell XPS preik, så tar meg friheten til å stille et nytt spørsmål. Har sett bilder og video av pcn, og ser at den har noe som likner på alu. på lokket med svarte deksler på siden med litt "harry" blinkende lys i. På Dell så kan man konfigurere med å kjøpe "klar lcd back cover". Har dette noe med lokket å gjøre ? Er det alu på lokket eller kjip plastikk?

Lenke til kommentar
vel å oppgradere til 1 gb koster 3700 kr mer, jeg har sett på ulike nettleverandører og ser at f.eks datakjeden har et stort utvalg f.eks koster 1 kingston kit med 2gb 2600kr, Når jeg har sett rundt omkring så har jeg sett av de ulike ram typene har ulik Produktformfaktor  f.eks så har kingston kitet Produktformfaktor DIMM 240-pin , har dette noe å si eller passer alt?

Det vil ikke passe, da i9300/xps2 bruker 200pin minne.

Andre specs: 533MHz DDR2 PC2-4200 CL4 SODIMM

Husk at dersom du vil utnytte dual-channel, må minnet i begge slot'ene være identiske med hensyn til:

- Busshastighet

- Latency

- Chip-konfigurasjon (antall minnechips på brikken elns)

- Størrelse

Er en kjempetråd på dette her:

http://notebookforums.com/showthread.php?t=66754

Lenke til kommentar
Ser ut som denne tråden har sklidd ut til en genrell XPS preik, så tar meg friheten til å stille et nytt spørsmål. Har sett bilder og video av pcn, og ser at den har noe som likner på alu. på lokket med svarte deksler på siden med litt "harry" blinkende lys i. På Dell så kan man konfigurere med å kjøpe "klar lcd back cover". Har dette noe med lokket å gjøre ? Er det alu på lokket eller kjip plastikk?

Siden jeg er trådstarter, så antar jeg at det er mitt privilegium å si at denne tråden er åpen for all spørsmål som er relatert til XPS2. :thumbup:

Lokket er aluminium. Det ser plastic ut på de fleste bilder, men folk som har fått sin rundt i verden (heldiggriser) sier det ser meget bra ut i virkeligheten. Griunnen til at det gjerne ser litt plastic ut på bilder er gjenskinnet fra lys.

Det andre dekslet som Dell selger ekstra er et gjennomsiktig deksel som erstatter aluminiumsdekslet. Det har en lys"ramme", og gjennomsiktig plexi i midten. Under det kan du legge ditt eget bilde i ca. A4 størrelse og dermed få ditt eget helt unike deksel.

XPS2Lid.JPG

dellxps_embed008.jpg

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Har du kjøpt ekstra RAM selv og prøvet? Så det var noen i tråden du linker til som klaget over problemer med ulike typer billig-RAM...

Har ikke prøvd selv, men leste fra mange som hadde kjøpt billig-minne uten problemer:

I have that Kingston version (cheaper) in my 9300 and it  runs fine.  I'm also just running 1 Dimm.  No problems at all.  Order it!
I just put in 2x1gb Simpletech in my 9300...no problems. 

SVM-42SDR2/1GB.

WE ARE SAFE.

Actually, it sounds like both the Kingston KVR533D2S4/1G and the Simpletech SVM-42SDR2/1GB work fine in the 9300, given the few folks (Maklar and Illwafer) who have actually tried it.
I'm using it. Works fine. Ne'er a problem.
I have the Simpletech SVM-42SDR2/1GB from memory4less.  I received my 9300 two days ago.  It came with two 256MB chips from Hynix.  I replaced one of them with the Simpletech chip (for a total now of 1280 MB of RAM), and all is well.  No issues thus far.
I added a 1Gb to mine.  Now I have 1.2Gb.  Works great.
I havent had any problems with my Transcend 1GB stick. I am running it with the 256MB Hynix stick that came stock. Guess I will order another GB when the price drops sub $150.

La derimot merke til at mange klagde på kundebehandlingen hos memory4less. Hvilken post leste du om problemer med minnekompatibilitet? Eller var det problemer med kvaliteten? Jeg leste bare om han fyren med to tilfeller av bitfeil.

Edit: leif was here

Endret av sven-o
Lenke til kommentar

Interessant er det å merke seg, at hvis man går til Kingston sin hjemmeside og søker etter merke/modell, så oppgir de en egen type minnebrikke for i9300 (med høyere pris enn for standardtypen). Om det virkelig er en spesielt utvalgt brikke det er tale om kan man ikke vite helt sikkert, da det jo er teoretisk mulig at de er under press fra Dell, som alltid forsøker å tjene en ekstra slant på minnebrikker o.l. (støvsugeposesyndromet). o

Endret av ols
Lenke til kommentar
Interessant er det å merke seg, at hvis man går til Kingston sin hjemmeside og søker etter merke/modell, så oppgir de en egen type minnebrikke for i9300 (med høyere pris enn for standardtypen). Om det virkelig er en spesielt utvalgt brikke det er tale om kan man ikke vite helt sikkert, da det jo er teoretisk mulig at de er under press fra Dell, som alltid forsøker å tjene en ekistra slant på minnebrikker o.l. (støvsugeposesyndromet). o

Jepp. Ganske forvirrende, og jeg vil tro det også er grunnen til at tråden jeg henviste til har blitt så stor.

Lenke til kommentar

Sitatene du kommer med peker jo veldig i en bestemt retning, sven-o. Uansett, det skader sikkert ikke å i det minste å holde seg til minnebrikker av samme merke, i dette tilfelle. Selv hadde jeg tenkt å gå over til to stk "kingston a la komplett", og heller selge min originale, enslige brikke. Men så fikk jeg en ekstra brikke litt nedsatt fra Dell. Ser frem til å se om dual channel prinsippet gir en liten ytelses gevinst. Ryktene sier at forbedringen visstnok skal være mindre enn forventet...

ps:

man kan jo lure på hvor mange fabrikker som egentlig lager disse sakene. kanskje det ofte bare er et spørsmål om etiketter? ideelt er det vel i alle tilfeller å kjøpe brikkene under ett, med større sannsynlighet for at de kommer fra samme "batch".

Lenke til kommentar

Ols:

Riktig. Jeg er ikke i tvil om Kingston value brikkene vil fungere. En annen historie er derimot de vil være kompatible nok til å kjøre dual channel sammen med minnet dell bruker. Me thinks so. :yes:

Allikevel... Prisen hos komplett er ganske lav(1.295,-), så muligheten for at jeg kliner til med to 1024-brikker er stor. Evt kjøper jeg bare en 1024 sammen med min nåværende 512. Jeg har nemlig også hørt at ytelsesforbedringen ved dual-channel er marginal.

Lenke til kommentar
Stor forbedring! Dem hadde faktisk WXGA før! WXGA! PÅ EN 17"! :yucky:

Det kaller jeg toppen av dødvekt!

:!:

Neida, Qosmio er en drit-bra pc, skjermen er faktisk jævla bra :thumbup:

Noen som vet om man kan skru av lysene på XPS2, og sette åp f.eks ei svart plate der sølv-alu-XPS-driten på baksiden av skjermen?

STYGT! :sick::yucky:

Lenke til kommentar

Smak og behag, Fredrik. Jeg ville ventet til jeg så den med egne øyne før jeg vurderte om jeg likte det.

Men ja, du kan sette både lysstyrke og fargen på lysene. Og aluminiumsdekslet kan byttes ut. Det følger med en svart ramme som man kan sette hva man måtte ønske inni. For eksempel et bilde. Vil du ha det helt svart så sett noe svart inni.

EDIT: Rammen er selvsagt sølvfarget, så då får du det ikke helt svart...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...