tom waits for alice Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Inspiron XPS Gen 2 er nå lagt til på Dell sine norske sider. Dessverre er den ikke tilgjengelig i nettbutikken ennå, istedet bes du ringe for bestilling. Men alle tekniske detaljer er lagt inn. På Dell UK er den lagt til i nettbutikken også idag. Så ellers en kommentar fra en engelsk kjøper som hadde fått langt bedre tilbud når han ringte enn han kom til i nettbutikken. Så det er alltid verd å prøve. EDIT: Link. Geir Endret 22. mars 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Recon Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Pokker. Får håpe det dukker opp for online bestilling snart, så man ihvertfall kan sitte og "leke" med forskjellige sammensetninger (og danne seg et bilde av pris) før man ringer de selgekåte folka her på Lysaker og ber de komme med et tilbud på de specs man vil ha. vil ha vil ha vil ha..... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Recon: Tja, godt poeng. Man kan jo alltids konfigurere samme maskin på dell.com og dell.co.uk og sammenligne. (Bare husk at de prisene er eks. mva!) For meg er det et reelt alternativ, siden jeg er i USA stadig vekk i forretninger... Eulogy: Nei. Geir Lenke til kommentar
Recon Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Pentium M 2 ghz 2mb l2 cache, 533mhz FSB17" Ultrasharp wide screen WUXGA 1920*1200 Money off 1000 1024 533mhz ddr2 sdram. 2x512 80 gig 5400 disk 8x DVDr- RW 130 w adapter 9 cellers batteri (Er ikke 6 vanlig?) NVIDIA GeForce go 6800 256 ddr videoram Integrated 5 watt subwoofer with bass reflex port (hva nå det betyr) Internal 10/100/1000 gigabyte ethernet nic Intel PRO wireless 2915 802.11 a/b/g English XP home SP2 Upg to 3 yrs NBD On-Site support. Før moms: 19596,- Inkl moms: 24495,- Slett ikke ille egentlig. Går an å skave av noen kostnader her og enda ha en kongemaskin. Dette tilbudet fikk jeg fra en selger pr mail den 16. Dagen etter maskinen "kom" til Norge. Det går som nevnt an å skave av endel på den prisen der. Tom venta på ho alice: jupp, men jeg går alltid ut i fra at hw er billigere over there, så blir ikke heelt relevant! Med Dells minnepriser kunne det jo vært endel billigere å kjøpe minst mulig minne av de, og hente inn mengder av det hos en webshop. Men da har man seffern garantispm... Men siden jeg regner med å få den der til relationshippris når jeg engang kjøper (kontakter er gull) så spiller kanskje ikke det så stor rolle. Lurer egentlig på hva slags frynsegoderabatter gutta internt i Dell har... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Snakket nettopp med dem nå. De jobbet med å oppdatere ordresystemet for XPS2 idag, og kunne derfor ikke lage tilbud på den. De skulle ringe meg tilbake i morgen. Geir Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Når er den tilgjengelig i Norge? Lenke til kommentar
Recon Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Når er den tilgjengelig i Norge? Skulle være tilgjengelig (for bestilling ihvertfall) redan den 15. mars. Jeg ringte og fikk tilbud den 16. ihvertfall. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Ser fin ut den. Tror jeg vil ha den Var på tide å få den til Norge og Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Når er den tilgjengelig i Norge? Skulle være tilgjengelig (for bestilling ihvertfall) redan den 15. mars. Jeg ringte og fikk tilbud den 16. ihvertfall. De sa ikke noe om leveringstidspunkt da? Lenke til kommentar
Recon Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) nope. Spurte ikke heller, da jeg bare var int i prisoverslagene. hakke spenn til handling enda. j.. kapitalister dere er... edit: sutresmileyen var mer passende... Endret 22. mars 2005 av Recon Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Har umåtelig lyst på den maskinen Påtide den kom til Norge Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 256 MB DDR3 NVIDIA® GeForceTM Go 6800 ULTRA med PCI Express x16-grensesnitt Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Snakket nettopp med dem nå. De jobbet med å oppdatere ordresystemet for XPS2 idag, og kunne derfor ikke lage tilbud på den. De skulle ringe meg tilbake i morgen. Geir Vel, de ringte ikke tilbake idag. Så nå må jeg vente til over påske... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 Fortsatt ikke mulig å konfigurere en XPS2, men de har fått opp minsteprisen, den er 20126,- med moms og frakt. 15426,- uten moms. Tilsvarende pris i England er £1299 uten VAT, eller 15280 etter dagens kurser. I USA for øyeblikket $2429, eller 15160 etter dagens kurser. Det vil si at listeprisene er nokså identiske verden rundt. I USA har de riktig nok en rekke såkalte "kupongtilbud" (sist uke kunne du få 35% avslag på en 9300 hvis du var blandt de heldige), og så har de ikke 25% moms på toppen... Geir Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Det vil si at listeprisene er nokså identiske verden rundt. I USA har de riktig nok en rekke såkalte "kupongtilbud" (sist uke kunne du få 35% avslag på en 9300 hvis du var blandt de heldige), og så har de ikke 25% moms på toppen... Geir Mhm, noen er sykt heldige og får ~$1000 i avslag Lenke til kommentar
kvase Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 se her da. http://www1.euro.dell.com/content/products...nspn&l=no&s=bsd Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2005 se her da. http://www1.euro.dell.com/content/products...nspn&l=no&s=bsd Yes, men om du klikker på XPS får du ikke muligheten til å konfigurere, bare beskjed om å "Call to order". Det er ikke linket til bestillingssiden ennå. Men jeg har funnet den allikevel! :!: Geir Lenke til kommentar
Recon Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Det ser ut som (ifølge notebookforums.com) at XPS har samme crappy skjermer som 9200 (og 9300 også) med hele den glitringa (sparkle). Virker som det gjelder Samsungskjermene også, ikke bare LG. Da er det vel bare å vente og se når flere får de, om det er kun de første uheldige som fikk det Dell hadde på lager, og om det kommer bedre skjermer etterhvert. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Glitring? Lyst til å forklare mer om denne glitringen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå