Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av Tiscali med Zyxel Router

Anbefalte innlegg

Jeg er på besøk hos noen slektninger i Nederland som har Tiscali bredbånd. Ser ut som Tiscali bruker samme system her nede som de gjør i Norge. Det som er litt merkelig er at Tiscali har levert med en CD hvor man installerer PPPoE oppkobling, mens de også har levert med en Zyxel Prestige 650R-33 Router. Denne er ikke konfigurert til å bruke PPPoE men bare mottat IP adresse fra nettet. Jeg har også testet med min bærbare og jeg kom fint på nett uten å bruke CD'en fra Tiscali. Ser også av hjemmesidene til Tiscali i Norge at de ikke bruker PPPoE.

Så til det store problemet. Denne Zyxel Routeren som Tiscali har levert med har bare en port og ingen trådløs oppkobling. Derfor har de kjøpt en Sitecom WL-122 Trådløs router med 4 porter. Problemet er at når jeg kobler denne til kommer ingen av maskinene på nett. Har prøvd å bridge Zyxel routeren men det gikk heller ikke. Har også prøvd å koble Zyxel routeren til en av portene, altså ikke WAN porten. Da fikk alle PC'ene IP adresse fra Zyxel routeren men kom ikke på nett.

Er det noen som har gode forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har faktisk Zyxel router selv (tror det er noenlunde samme modell faktisk) på adsl, (lokal leverandør, enivest.no). Saken her er noenlunde den samme i ene tilfellet ditt.

Nettet mitt fungerer som så at jeg har en D-Link trådløs router i tillegg til Zyxel routeren. (Skal prøve å forklare så godt som jeg kan). Jeg fikk ikke til å bruke D-link routeren for seg selv for hele pakka, så jeg deaktiverte Router-delen på d-link'en. Så kjører jeg dhcp-server på Zyxel'n, og deaktiverte det på d-linken. så kobla jeg de sammen. Det fungerer fint her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...