audunr Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det scriptet som ligger oppi der? Ja den funker slik koden er, men henter kun fra NRK. --- Tilbake til hjelpe spørsmålet hehe Koden henter ut for NRK, NRK2 og TV Norge. Jeg har nesten TV3 på plass, men det var mye mer stress, for de har ikke WAP-sider. TV2 har WAP-sider, men TV-programmet har vært tomt siden jeg begynte på denne kodesnutten: http://tv2.by.com/pocket.paper?ViewID=1030 MVH Audun Lenke til kommentar
uranus Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Gidder du å lime inn alt du har hittil? Hadde vært veldig takknemlig! Tror kanskje det er flere enn kun meg som ønsker å se dette Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Jeg bruker et visual basic-script som henter ut info fra SOL.no sin tvguide. Jeg kjører det ved hjelp av et program som heter serious samurize og får dermed tv-guiden direkte på skrivebordet. Scriptet er laget slik at du kan velge hvilke kanaler du vil skal vises ved at du skriver navnet på de ønskede kanalene inn i ett array. Infoen fra disse kanalene bli da skrevet til en tekstfil og pogrammet serious samurize leser fra denne tekstfilen. Du kan laste ned både programmet og scriptet på samurize sine hjemmesider www.samurize.com Edit: Vet ikke om det var akkurat dette du var ute etter men...kanskje du får noe ut av scriptet? det kan du laste ned her link slik ser det ut hos meg: Endret 28. mars 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
audunr Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 TV2 har nå fikset WAP-sidene sine, http://tv2.by.com/pocket.paper?ViewID=1030, så nå kommer det snart en versjon for NRK, NRK2, TVN og TV2. TV3 har ikke WAP-sider, så hvis noen klarer å finne en TV-guide på WAP med TV3, eller noe annet som er enkelt å parse, så si fra. MVH Audun Lenke til kommentar
uranus Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Flott, ser fram til dette! Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Går det ikke ann og bruke den dere VB tingen som også henter info ut fra http? og bruke den i php, eller html? Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 tv-guiden til nettavisen burde være rimelig enkel å parse Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 går det ikke an å få reslutatene fra søkene i ren tekst? Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 går det ikke an å få reslutatene fra søkene i ren tekst? dersom du bare vil ha tekst, kan du bruke strip_tags Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) jeg mener bare resultatet av søket og ingenting annet...hvis dere skjønner hva jeg mener Endret 7. april 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Noe er fucka med det scriptet nå... Warning: file_get_contents(http://wap.nrk.no/wurfl/epg/epg.jsp?CHANNEL=NRK%201&NICE=NRK1&WHEN=today&REF=0) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 500 Internal Server Error in c:\AppServ\www\test\tv.php on line 37 Warning: file_get_contents(http://wap.nrk.no/wurfl/epg/epg.jsp?CHANNEL=NRK%202&NICE=NRK2&WHEN=today&REF=0) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 500 Internal Server Error in c:\AppServ\www\test\tv.php on line 38 Men når jeg åpner linkene i browseren så funker de. Noen idé hvorfor? EDIT: "Et bilde sier mer enn 1000 ord" Endret 9. april 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
zokra Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Det er fordi nrk har skiftet adresse til tv-guiden sin på wap. Det er en av grunnene jeg har skrevet skriptet over som henter info fra sol.no i stede. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Men når jeg åpner linken i browseren så ser jeg wap-siden, med innhold. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Her er et script som viser tv guide for: nrk1, nrk2, tv2, tvnorge, tv3, ztv og tv2extra (Vet ikke hvordan det blir hvis du kjører scriptet og det oppdaterer seg etter midnatt til ca 4:00) Krever: PHP og MySQL tv.rar Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Godt jobba zokra, scriptet fungerer akkurat som det jeg var ute etter! Jeg gjorde om scriptet som slik at det outputter kode som er oversiktlig og (X)HTML valid. Jeg har også stylet den med zebra-tables og gjort slik at siden oppdatreres automatisk hvert minutt. siden kan sees her hvis det er interesse for det kan jeg laste den opp... Endret 10. april 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Bra jobba ja! hvis det er interesse for det kan jeg laste den opp... Gjerne det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Bra jobba ja!hvis det er interesse for det kan jeg laste den opp... Gjerne det jatakk, orker ikke fikse på den selv akkurat nå, har nok å holde styr på Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Bra jobba ja!hvis det er interesse for det kan jeg laste den opp... Gjerne det jatakk, orker ikke fikse på den selv akkurat nå, har nok å holde styr på Samme her. Driver å skriver et eget forum nå, så jeg har nok å gjøre frafør. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Takk for "skryten" HER bruker jeg det. (Logoene må forbedres pga bakrunnen) Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) etter ønske legger jeg ut min versjon til nedlasting: EDIT: buggen med <br/> taggen er fikset og jeg har lastet opp en ny versjon der jeg også har kvittet meg med javascriptet som lager zebratables og bruker heller css nå, som Pepsien foreslo. tv_guide.zip Endret 11. april 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå