adsfiklam Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Går det ann å sende SMS via GPRS? Og i tilfelle, hvordan? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Det enkle svaret: nei. Dog finnes det tekniske løsninger for dette men operatørene har ikke åpnet for denne muligheten i nettet sitt. En annen mulighet er å gjøre det via en egen applikasjon på telefonen men da er man avhengig av at mottakeren også har denne applikasjonen installert på telefonen sin. Endret 22. mars 2005 av Vice Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Jeg kan sende SMS via GPRS. Har aldri prøvd det da. Men blir ikke det dyrt? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Jeg kan sende SMS via GPRS. Har aldri prøvd det da. Men blir ikke det dyrt? Hvis du aldri har gjort det hvordan kan du da påstå at du faktisk kan gjøre det? Hos Telenor og Netcom eksisterer hvertfall ikke denne muligheten. Det er som sagt mulig via egne applikasjoner men det fører med seg ulemper. Og hadde det vært mulig å sende SMS'en som GPRS trafikk så ville det jo ha blitt mye billigere. Hvorfor tror du ellers at operatørene ikke har åpnet for denne muligheten? Endret 22. mars 2005 av Vice Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Sa jeg at det går i Norge da? Forstår at det var det du mente, men det jeg mener er at det går. For ville de ha laget mobiltelefoner som støttet dette om ingen opperatører gjorde det? Men du hadde rett, det virket ikke Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Det enkle svaret: nei. Ok, da vet jeg det Endret 22. mars 2005 av yrjan Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Hos netcom koster nå en 1mb over gprs 20 inkl mva. Og det er en del meldinger en kunne fått sendt for den summen. Men så klart, de vil tyne oss for penger så hardt de bare kan. Lenke til kommentar
Royzer Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 du kan jo sende e-post via gprs. Da blir det billigere men du blir nødt til å koble opp for å sjekke innbox'en. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jepp Royzer, det er lurt å bruke e-post. Jeg sender nesten mer e-post fra telefonen enn meldinger, og det koster nesten ingenting Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Jeg kan sende SMS via GPRS. Har aldri prøvd det da. Men blir ikke det dyrt? Hei Det er veldig dyrt,har prøvd det Lenke til kommentar
voluz Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Hei Det er veldig dyrt,har prøvd det Du har ikke forsøkt det i Norge i hvert fall, ettersom det ikke støttes av norske operatører. Et annet bevis på at du ikke har prøvd det er at du sier det er dyrt. Det ville derimot ha vært svært billig. At det ville vært så billig å sende over GPRS er jo den eneste grunnen til at norske operatører har gjort det umulig å sende over GPRS. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 SMS over GPRS funker fint for meg, så vidt jeg vet ihvertfall. Har brukt det et par dager nå, og har ikke hatt noen problemer. Om det er dyrt eller ei vet jeg derimot ikke, den som lever får se Lenke til kommentar
bertie Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 SMS over GPRS funker fint for meg, så vidt jeg vet ihvertfall. Har brukt det et par dager nå, og har ikke hatt noen problemer. Om det er dyrt eller ei vet jeg derimot ikke, den som lever får se jeg lurer da på hvordan du får til det? i norske nett er ikke denne muligheten tilstede... bertie Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 SMS over GPRS funker fint for meg, så vidt jeg vet ihvertfall. Har brukt det et par dager nå, og har ikke hatt noen problemer. Om det er dyrt eller ei vet jeg derimot ikke, den som lever får se jeg lurer da på hvordan du får til det? i norske nett er ikke denne muligheten tilstede... bertie Har en sony-ericsson k500i m/telenor-abb. Velger GPRS på SMS-tilgang og sender ivei Om det virkelig er GPRS som brukes kan jeg derimot ikke garantere... Fullt mulig jeg har missforstått et eller annet her altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå