Gå til innhold

Leveringstid fra Dell?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som noen allerede har påpekt er det Linjegods som tar over når det ankommer Norge.

Kan skyte inn en erfaring:

Om mulig, bestill til bedrift. Når jeg bestiller som bedrift kommer de på døren med en gang, uten en gang å avtale.

Bestiller jeg som privatperson lar de virkelig ting vente på seg. Da er det ingen automatikk... Siste gang gjorde de et lite forsøk på å ringe til fastnr tidlig på formiddag når ingen var hjemme (hvorfor ikke mobil, eller litt senere på dagen?). Siden ingen var hjemme sendte de brev hvor de ber meg ta kontakt for levering. Dette brevet kom 3 dager etter at de forsøkte å ringe (adressen deres er 40 min kjøring. fra meg :roll:). Har tidligere tatt kontakt med dem, og da har jeg fått vite at det kun er en gang i uken de kjører til min adresse...

Konklusjon: Privatkunder er ikke prioritert i det hele tatt. Det er for så vidt ikke galt av Linjegods å prioritere bedriftskunder, men det er idiotisk av Dell å bruke Linjegods til privatkunder.

Egentlig så er dell et helt utrolig merkelig firma. De gjør så fantastisk masse idiotiske ting, som UMULIG kan være kostnadseffektivt:

Eksempler:

1. Manuelle faktura/bekreftelser. Hvorfor sender de ordrebekreftelse/leveringsbekreftelse/faktura per post?

2. Hvor lurt er det å sende strømkabelen i en egen eske som et eget kolli?

3. Som nevnt: hvor lurt er det å bruke linjegods til privatkunder?

4. Hvorfor kan ikke de ha lager i norge også f.eks? Er da ingen grunn til at ordrer på f.eks. skjermer må "produseres" i Irland?

Lenke til kommentar

Det med fakturan er litt snodigt...

Dei sender kabelen i eiga eske fordi det er forskjellige strømkabler her i verden.

Dei betaler 100 kr i frakt (vi) og da er sikkert linjegods / schenker billige.

Dei vil vel kun ha lager 1 plass i europa, og ikkje ha så mange "fordyrende ledd.

Lenke til kommentar

På dell sin side står det at ETA på skjermen min er 7/4, altså idag.

Men ingen ringte meg igår...

Det som er litt snodig er at veggfeste til skjermen som jeg bestilte samtidig lå utenfor døren min når jeg kom hjem fra jobb igår, og ingen har ringt og avtalt noe angående den...

Trodde det var slik at jeg måtte skrive under når jeg fikk varene og slikt jeg?

Kan jeg risikere det samme idag, at de bare legger skjermen utenfor døren?

(Jeg bor i en "sikker" leilighet, i 2 etasje på en butikk. Eneste måten å komme opp til leiligheten min utenom en stor jerndør er gjennom butikken og det er slik den har blitt levert, så det er ingen fare sånn sett. Kjenner også han som driver butikken så det er mulig han har sagt at de bare kan sette den opp.)

Lenke til kommentar
Dei sender kabelen i eiga eske fordi det er forskjellige strømkabler her i verden.

Jeg vet hvorfor de gjør det, men det er jo fremdeles ikke lurt?

Var det ikke dell jeg hørt om på TV som hadde sendt 6 skruer i 6 separate store esker? :roll:

Da måtte dei enten hatt lager av mange forskjellige skjermer der det kun var kabelen som var forskjell, eller putte den i inni etterpå.

Dell veit nok kva dei gjer på, det er sikkert gjort slik fordi det er enkelt for dei.

Er vel ingen stor sak og pakke opp 2 pakker vel? og på 24" skjermen var det jo kun ein vanlig pc kontakt... aka har mange av dei.

Lenke til kommentar

Har bestilt en 20' skjerm fra Dell... På Dell sin side står det at beregnet leveringsdag er 11.04. På sporingside til SCHENKER er leveringsdato 13.04. Fikk også en bekreftelse fra dell i posten med leveringsdag 16.04. Hvilken av de tre skal jeg forholde meg til?

Lenke til kommentar

Har det samme probleme jeg og.På dell sine sider står det 12.04. SCHENKER 15.04 og det breve jeg fikk i posten stod det 16.04. Så jeg ringte og spurte når jeg fikk datan. Da fikk jeg til svar at den ble levert 14.04. Ikke rart att folk blir forvirra. :cry: Får håpe att den daton på telefonen stemmer da. Men jeg er nå ikke helt sikker på det.

Lenke til kommentar
Hos schenker finner du "Waybill no.". Det er det du skal taste inn.

Takk! Ser at de fikk skjermen kl 5.00 :!: Da er den sikker hos meg imorgen (bor i trondheim for tiden) :dribble:

Edit:

Ble nu ringt opp fra linjegods..., Fikk beskjed at de ikke kunne levere skjermen idag, fordi de kjører til Tiller (ca 5 min fra lageret demmes) kun på tirsdager og torsdager. Skal kjøre og hente skjermen sjøl. Synes at dette var for dårlig av dem!!!

Endret av a_f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...