Dius Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Hallo, jeg har akkurat kjøpt meg en ny PC som jeg bygget selv. Men da jeg skulle montere CPU vifta på hk'et så var jeg uheldig nok til å knekke en liten sølv sak som satt ved CPu'en på hk'et. Den gikk helt av :sad:. Så jeg ble litt nervøs for at jeg hadde ødelagt hele HK'et, men den startet uten prob, lettelse. Men det jeg lurerer på er om det går ann å fiske det på en eller annen måte? Eller kommer det ikke til å by på særlige problemer? Håper noen kan hjelpe meg..... (Har foresten et Hk fra ASUS A7V333) Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Hva er sølv sak for noe? Er det coren til prosessor du mener eller er det kjøleribba? Må vite dette for sannsynligvis å hjelpe deg. Sveinl. Lenke til kommentar
DR.Ekka Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Quote: Den 2002-06-29 20:28, Dius skrev:en liten sølv sak som satt ved CPu'en på hk'et. Den gikk helt av (Har foresten et Hk fra ASUS A7V333) Bare fest en gummi-dings på den grønne plata til høyre for dingsebomsen. ærlig talt: ingen kan hjelpe noen ut fra det du skriver der. ta et bilde av kortet og vis "den sølve saken" til oss, da er det sikkert noen som svarer! :smile: Lenke til kommentar
Dius Skrevet 29. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2002 hakke noe kamera. Men det er en liten avlang sølv aktig "sak" som sitter på hk'et ved siden av cpu'en... Det se ut som den kobler sammen noen kretser... Håper det kan gjøre det litt klarere om hva jeg mener... (har ikke noen elektro utdannelese så jeg vet ikke hva det heter) Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 hvis oss på bildet.. [ Denne Melding var redigert av: Rafael på 2002-06-29 21:07 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Du har slik jeg ser det følgende alternativer: - Prøv å bytte hovedkort på garantien. - Lodd på delen du reiv av eller få noen som kan lodde til å gjøre det. - Ikke gjør noenting. Når ting slutter å virke, heng hovedkortet opp på veggen til skrekk og advarsel og kjøp nytt. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 tihi.. hvis det funker fint så drit i det.. samme det vell det sviver men seriøst, hva er en liten sølv kant? Lenke til kommentar
eught Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 kanskje han mener den greien som man skyver ned for å feste cpu? det er en sølv sak som er ved siden av cpu'en. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Si på hvilken side den dingsen satt, høyre / venstre etc ? Hvilken fasong har den? Hvordan ser den ut? Var den lodda fast til hovedkortet ? Da blir det litt lettere å hjelpe deg... "en liten sølv-sak" er IKKE en god beskrivelse :razz: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Når jeg gikk på elektro grunnkurs ble vi kastet på gangen hvis vi beskrev ting med ord som tingen, dingsen, knotten OSV. Så strengt burde det også være her. Lenke til kommentar
Okie85 Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 kanksje det er en kondensator han mener ? hva står på den komponenten som løsnet ? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Må jo være en kondis,hva ellers? Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Det kan ha vært termometeret, siden alt funka så bra... Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg svidde (!) av termometeret mitt en gang, men alt funka bra etter det. Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg gjorde oxo det med mitt a7v333 kort, altså brakk av en kondensator/sølvdings til høyre for festeklipsene. Tipper kjøleren din er en Glacial tech. Hket funka kjempe fint i 2 uker men plutselig ble skjermen svart og den ville ikke starte opp igjenn. Hket er nå på vei tilbake. [ Denne Melding var redigert av: XaTrIx på 2002-07-02 15:41 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå