Gå til innhold

Bærbar til 15 000

ruo

Anbefalte innlegg

Skal ha bærbar til ca. kr. 15000. Jeg vet det finnes tråder om dette fra før av. Men til info: Jeg spiller ikke! Stort sett bruker jeg maskinen til internet/web-tv/tekstbehandling/photoshop.

Kvaliteter jeg ser etter:

1) Bra design

2) Lett og tynn

3) Brukbar lyd (selv om j vet bærbare generelt har dårlige høyttalere)

4) Brukbar batterikapasitet

5) Lite støy

6) Forholdsvis hurtig grafikk (til web-tv)

Har sett på

- Netshop CL56

(Virker solid. Men stemmer det at lyden suger? Og ser den kul ut - bl.a. er den vel bare i hardplast bl.a... Finnes det andre nesten identiske pcer som er bedre?)

Fujitsu Siemens S7010

(Lett og kul! Men duger det med 14" med 1024x728?)

- Packard Bell D5715 Easynote

(Stilig design! Men stemmer det at den har dårlig batt. og støyer litt?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med 1557?

Smører du på med specs får du en temmelig grei maskin.. 1400x1050 i oppløsning, selv om skjermen kunne sikkert vært enda bedre. under 2.8 kilo, Centrino og 4.5 timer batteri.

Hvis ikke noen av billigmaskinene møter kravene dine ville jeg heller lagt på noen tusen og kjøpt en av de ledende kvalitetsmaskinene ;)

Lenke til kommentar
Skal ha bærbar til ca. kr. 15000. Jeg vet det finnes tråder om dette fra før av. Men til info: Jeg spiller ikke! Stort sett bruker jeg maskinen til internet/web-tv/tekstbehandling/photoshop.

1) Bra design

2) Lett og tynn

5) Lite støy

Har sett på

- Netshop CL56

(Virker solid. Men stemmer det at lyden suger? Og ser den kul ut - bl.a. er den vel bare i hardplast bl.a... Finnes det andre nesten identiske pcer som er bedre?)

Fujitsu Siemens S7010

Jeg har selv en CL56 og kan bekrefte at lyden er veldig dårlig. Det er da også det eneste som er dårlig på denne maskina. Det er en veldig god maskin.

I dag ville jeg vel kanskje heller valgt en CL1557 pga av at den er lavere priset. Jeg har ikke testet CL1557 selv og vet ikke hvordan lyden er i denne.

Lenke til kommentar

Lyden er et gjennomgående problem på bærbare maskiner. Man kjøper ikke bærbar for lyden del..

Jeg har løst lydproblemet ved å kjøpe meg et par små batteridrevne bærbare høytalere fra Creative: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=36975

Når maskina brukes stasjonært, bruker jeg et USB-lydkort, også fra

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=41032

For meg fungerer disse løsningene utmerket.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt 1558 visstnok skal være dårligere enn 1557.

Men hvis det er bedre høyttalere i 1558, kan man jo kanskje bare oppgradere specs på 1558.

Og jeg har lest tidligere på forumet at 1557 er dårligere enn cl56 når det gjelder det ytre "skallet". Ettersom man kan oppgradere og nedgradere specs som man ønsker på begge maskinene, er vel dette et avgjørende punkt. Hvis det er sant at 1557en er litt mer "slerkete" enn cl56, bør den være en god del lettere og tynnere for å likevel velge den...

Det er uansett kjipt med dårlige høyttalere. det er ikke alltid man gidder plugge i eksterne høyttalere når man bruker laptopen. det er jo litt av poenget med den, er det ikke, at den skal være mobil, både i hjemmet og på reise....

Det er derfor jeg har kikka på Packard Bell d5715, fordi den visstnok skal ha bra lyd (i tillegg til at den ser jævlig bra ut!). Men hvis batteriet suger, så...

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk mer enn snust. Jeg har nettopp kommet fra Apple Centre.

Problemet (det eneste) er jo dette med fravær av windows, f.eks. hvis jeg ønsker å laste ned et program som krever at du har windows, som jo ofte er tilfelle.

Og open office er vel ikke like enkelt å benytte på mac heller.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk mer enn snust. Jeg har nettopp kommet fra Apple Centre.

Problemet (det eneste) er jo dette med fravær av windows, f.eks. hvis jeg ønsker å laste ned et program som krever at du har windows, som jo ofte er tilfelle.

Og open office er vel ikke like enkelt å benytte på mac heller.

oi oi oi oi....

nr1: du kan kjøpe windows xp til mac (krever et spess prog, les mer på apple.com)

nr2: microsoft har lovet mac og produsere alle sine populære programmer til mac (office bla.)

Så her er det bare å kjøre på, du kan ikke regne med å spille win spill på macen , men de fleste populære spill lages også til mac!

håper dette hjalp deg litt, go MAC!!

TRYKK MEG!!

Se nesten helt nederst på den siden

Endret av Crazy_Viking
Lenke til kommentar

1) Bra design

2) Lett og tynn

5) Lite støy

Har sett på

- Netshop CL56

Fujitsu Siemens S7010

Hei. Jeg har nettopp kjøpt en Fujitsu Siemens S7010BT-7N fra en kjent norsk webshop. Jeg var på jakt etter en maskin som er ronust og som tåler en støyt samt ikke var for tung. De jeg vurderte var IBM T41/42 og X31/X40. De sistnevnte i kategorien "feinsmecker ultraportabel". Men synes at prisen var for høy i forhold til det du får igjen for mitt bruk. Jeg spiller ikke de siste 3D spill det har jeg ikke tid til, men bruker maskina til DVD, videoredigering, bildebehandling, internett og det mest avanserte spill jeg har spilt på maskina mi er vel Ghost Recon. Noe som fungerer utmerket må jeg si. Counterstrike likeså, men må innrømme at CS tar seg bedre ut på min stasjonære. Uansett det som spilte en rolle var lav vekt og s7010 er en let maskin, i tillegg har den mye datakraft (Intel M745) og stor, stille harddisk(80Gb). Den er lett oppraderbar mht minne og harddisk og man kan kjøpe hyllevare her. Batterikapasitet er meget bra synes jeg. Nesten 4 timer med kun internettbruk og dokumentbehandling. Den leverer også nok strøm fra USB port til å drive en 60 Gb ekstern 2,5" HDD også. Ekstra batteri og modulært batteri er billig til denne maskina (ga 1347,- for et 2nd modulærbatteri). Siden denne maskina har en DVD dual layer brenner og tar alle formater DVD er den nærmest perfekt når det kommer til ytelse for en som ikke tilbringer hele fjortistiden sin med å spille "hotte" 3D spill...DVD brenneren går på 8x speed DVD+R og 4Xspeed DVD-R og 4xspeed på DVD-RW.

Skal jeg plassere den vektmessig så ville jeg nok gått for en slik mht pris og pris på tilbehørsutstyr og oppgraderinger. IBM er temmelig dyre straks du skal ha noe ekstra på maskina. Men X31/X41 konkurrerer nok ikke mot S7010 men mer mot P7010. Jeg vil si at S7010 har skjerm og ytelse (minus rå 3D ytelse) som en stasjonær, men vekten er som en ultraportabel (1,75 kg). Dog er 1024x768 noe tynt, men jeg som var vant med 19" flatskjerm med 1280x1024 har ikke problemer med dette overhodet....skal jeg ha stort bilde plugger jeg den bare i portreplikatoren og det er praktisk.

For hele denne S7010BT-7N inkl portreplikator ga jeg 15150,- Merk at komplett.no kun selger Banias Intel CPU på 1,7Mhz og ikke "Dothan" CPU da. Vesentlig forskjell det der. Jeg har M745 utgaven av Dothan med 2 mb 2nd level cache.

Mailer du meg kan jeg gi deg navnet på firmaet og hvordan jeg fikk denne pc såpass billig via de. Hadde jeg skulle kjøpt pc som ikke skal brukes til doom 3, farcry osv spilling så ville jeg nok gått for denne.

mvh

rbhelle

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...