Gå til innhold

Garanti hisorier !


haakon_d

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en tråd om hvor genialt garantien er.. Hva er det sykeste du har greid å fått utnyttet garantien på ?

 

En gang koblet jeg en forsterker (hjemmekka) inn på strømkretset mens pc'en gikk, selvsagt kortsluttet det, og alle IDE enhetene mine tok kvelden (En stund siden, bestod da av bare en DVD og en hdd, men allikevel) Dro over til der jeg kjøpte den (nevner ingen navn her :wink:) De testet begge, og syntes det var mystifistisk at alle kretsene var døde (!) i begge to, men sendte den videre til leverandøren... to uker etter fikk jeg igjen ny hardisk og DVD.. begge var bedre enn de originale :wink:

 

Hva er DIN historie ? =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk en gang en ny IBM Harddisk. det er jo da 3-4 år siden så den var bare på 15gb. Uansett jeg klarte å søle kaffe på den mens jeg tok ut den gamle disken :sad:

Denne disken ble bestilt via komplett så jeg sendte den inn. Fikk en ny disk og den gamle igjen, dette synes jo jeg var rart siden de beholder defekt utstyr. Men i brevet sto det at de beklaget deres feil(med andre ord mitt kaffeuhell hehe). Siden jeg fikk den gamle disken også igjen skrev jeg mail til IBM norge at disken jeg hadde kjøpt ikke funka. De ba meg om å sende den inn (altså den jeg hadde sølt kaffe på) så jeg sendt den inn og vips, to uker senere satte jeg med 2IBM disker på 15gb som var mye i den tiden hehe. Garanti er morsomt

Lenke til kommentar

Hehe minner meg om når jeg og en kompis prøvde å lodde inn modchip på Playstation. Fikk det ikke til å funke selvsagt (altfor stor loddebolt når man skal lodde RETT på de tynne banene på en cpu). Fikk ikke bilde på skiten etterpå. Hva gjorde vi? jo..skrudde opp hele greia igjen, lodda ut ledningene og brikken, satte sammen igjen og gikk til butikken. Sa "Den slutta å virke" til butikkfyren..Hadde heldigvis den gamle kvitteringa enda. De tok den rett inn og ga meg ny. UTEN Å SJEKKE :smile: tipper verkstedfolka ble rimelig rød i trynet når de så loddesølet nedi CPU'en..men da var det for seint hehe. Satt med flunke ny Playstation jeg.

 

 

 

 

 

_________________

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga.

 

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-06-29 20:50 ]

Lenke til kommentar

Mista en Nokia 5110 ganske brutalt i gulvet for noen år siden. Noe løsna inne i den og displayet slutta å funke. Klaget til butikken jeg kjøpte den på fikk låne en telefon som hovedsaklig ble brukt som øljekk :smile: fikk ny telefon etter en uke! :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-29 23:40, argon264 skrev:

Det er godt man kan stole på folk.... :sad:


Ja! Da jeg bestilte ny pc fra PsData en gang før jul, så fikk jeg en bærbar pc til 15-20 000 istedenfor DVD-romen! :grin:

 

Det var et hardt valg, men det endte med at jeg sendte den inn igjen. Snakket meg til en ekstra rambrikke da. 256MB DDR til 400-500 kr...

 

Ærlighet varer lengst (som regel...)

Lenke til kommentar

Quote:


drbass skrev (2002-06-30 14:20):

Dere eier ikke skam jo. Utnytte butikker på den måten, det er dere som gjør at butikkene må holde et høytprisnivå for å dekke tapene sine :sad: :sad:


 

Butikkene taper ingen ting! Det er det fabrikanten som gjør, men de har så lave produksjonsutgifter at det ikke merkes i milliardoverskuddene deres :smile:

 

Quote:


Typhon skrev (2002-06-30 18:53):

Nå kommer det ny kjøpslov da kara!



 

Forbedra!

Lenke til kommentar

"...butikkene taper ingenting..."

 

Det er det verste jeg har hørt.

 

Husk at det gjelder helt andre regler for retur for forhandlere enn for sluttbrukere. Hvis en butikk skal returnere et produkt må de selv dekke kostnadene til dette. Ikke har de "angrefrist" heller, så hvis produktet bærer preg av å ha vært brukt mer enn til "test" kan det ikke returneres. I mange tilfeller skal et produkt være DOA for å kunne erstattes, så hvis det er ripete eller fullt av kaffe bortfaller det fullstendig.

 

Regnestykker er ganske enkelt. Ta avansen på produktet minus returportoen fra kunde til butikk og portoen for retur til leverandør. For ikke å glemme "handlingen". Tid er også penger. For et produkt til ca kr 1500,- inkl mva ut til kunde er det ca kr 100,- i fortjeneste. Hvis butikken så skal dekke portoen fra kunde tilbake til butikk blir det minus ca kr 20,- (for enkelthets skyld) og så minus porto for å sende det tilbake til leverandør kr 20,- (de fleste leverandører dekker IKKE returporto, siden dette skal kalkuleres inn i avansen) Da sitter butikken igjen med ca kr 60,- i avanse. Så skal det trekkes for tiden som en ansatt må bruke til å fylle ut returskjema, feilmeldingsskjema ol. Da er regnestykket plutselig i minus, og for å dekke opp dette tapet må andre varer bli dyrere.

 

Tenk dere selv. Hvis en harddisk går i stykker, gjør det egentlig noe? Dere får jo en gratis tilbake ikke sant? Eller ligger det flere faktorer til grunn her?

 

Nei det er lov å bruke hodet, og noe av det som dere snakker om her er direkte svindel, og likestilt med bedrageri. Man skal ha og skal ha, og så når man selv er ansvarlig for at noe går i stykker så skal man pinadø svindle seg til nytt.

 

For noen egoister!!!

Lenke til kommentar

Er egentlig uenig i at butikken går i minus på retur av produkter.

Hvis jeg kjøper en en CD-ROM, etter noen måneder slutter den å virke (det skjedde faktisk med meg for noen år siden).

 

Jeg sender den inn til f.eks. multicom, som tester den, finner ut at den ikke virker (portoen på varen til multicom måtte jeg betale selv), sender den til produsent som erstatter den og sender den tilbake til butikken som i mellomtiden har sendt meg en annen CD-ROM. Da de får den nye fra produsenten selger de den til dagens pris.

Hvem er det som taper mest, butikken med stort overskudd, eller jeg som må betale for porto + eksp. gebyr, samt sitter uten cd-rom i en og en halv uke?

Lenke til kommentar

Hvem som taper mest? Stort overskudd?

 

Husk at en butikk som har mellom 5 og 10% avanse skal selge for minimum kr 300,- for å dekke en porto på kr 30,- Og her skal butikken dekke porto både til deg og til sin leverandør. Pluss at en eller annen skal ha lønn for å gjøre jobben. Og hva koster en CD-ROM?

 

Med en avanse på mellom 5 og 10% skal en webshop ha en omsetning på minst kr 350000,- pr ansatt pr mnd for å kunne utbetale lønn. Og så kommer andre driftskostnader i tillegg.

 

Regn litt på det og du blir overrasket.

Lenke til kommentar

Jeg gir **** i hva folk sier, Norge er så forbanna dyrt at det sårer meg ikke akkurat å svindle en butikk littegranne. Vi vet jo at til slutt kommer jo pengene til statskassa samme **** hvem som driver butikk og Dan Hansen, du burde regne litt over hva butikken tjener de svindler like mye som oss kjøpere.

Dette er jo konsumer markedet!!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-30 23:31, Dan Hansen skrev:

Med en avanse på mellom 5 og 10% skal en webshop ha en omsetning på minst kr 350000,- pr ansatt pr mnd for å kunne utbetale lønn. Og så kommer andre driftskostnader i tillegg.


 

Er ikke 350 000 litt drøyt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...